Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
AWDvolvo skrev:Jag tror det skulle sitta fint på din bil med! :wink:
Men det är alltså bara att ''klistra'' fast dem?
Borde nog lugna mig lite, man lägger ner rätt mycket på delar och har redan vart inne med bilen på 4 service tillfällen i förebyggande syfte, (samt kört en egen olje + filter service då bilen fyllde 10 år) bilen har rullat cirka 750 mil sen jag köpte den...... (I) I got problems hehe? (I) (H)
Min bil är i färgen oyster grey så jag vet inte om jag håller med. På en mörk kulör hade jag redan installerat de flesta kromdetaljerna men på min bil är jag inte lika säker. Bytte t.ex till MY14-baklysen men något kändes fel ganska länge tills jag tog bort kromlisterna där, då kändes det helt rätt :-)-)

Så två oljebyten på 750 mil? Det är väl lite överkurs. Jag bytte olja själv efter bilen rullat 1000 mil efter första servicen. Förebyggande service är däremot bra. Har bytt olja+filter i haldexen och har tänkt göra en nivåkontroll i slutväxeln snart. Ska även byta styrservooljan. Det känns som överkurs till tusen men har hört en del historier om igensatta filter, servopumpar som gått torra och skurit. Har ju ändå en så tidig S80 man kan ha så det skadar ju knappast. Kostar inte allt för många hundralappar heller.
börne skrev:Ska man montera kromet från Executive/Summum -10 & framåt så måste man ju montera hela paketet eller inget, ser ju dumt ut att bara ha det vid dörrarna kan jag tycka, det snyggaste av alltihop är kromet i fronten. Ska man köpa det nytt hos handlare är det rätt dyrt. http://shop.bildeve.se/exterior-chrome- ... c-441.aspx
Mja... Jag har monterat kromlisterna i fronten men inget annat (cirka 700-något kr/st, tre delar totalt). Har som sagt t.o.m tagit bort listerna på bakljusen och inga planer på sidolisterna. Tycker det ser riktigt bra ut.
Användarvisningsbild
av börne
Jo... som jag skrev så är det snyggaste det i fronten & det kan man ju ha som enda krom, men trodde TS ville ha bara det vid dörrarna som jag kan tycka skulle se lite skumt ut, nu hade han ju redan det andra.

Sen är ju smaken delad, finns ju inga rätt eller fel, som han med den sönderstylade S80'n som förhoppningsvis ägaren är nöjd med, men jag gillar det inte :wink:

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]