Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Denesfay
Måste säga att det var riktigt bra siffror på Steg 3 på hemsidan. Känns det bra när man gasar på? Kör själv Autotech som ska ge 300 hk och 440 nm. Min koppling hänger inte riktigt med ibland. :lol:
av marcus_ec
Jo det rör sig bra, det är ganska radikal skillnad mot original. Nu slipper man växla så jäkla mycket vid motorvägskörning och vid omkörning är det bara att peta i 4:an och hoj så är man förbi. :)
Användarvisningsbild
av reo91
marcus_ec skrev:För att avsluta min tråd med ett svar.

Var idag på återbesök hos http://www.gdmperformance.se/ med bilen. Vi laddade in ny programvara, testade igen men samma fel. Provade åter igen och på 3:e satt den rätt. Väldigt underligt att man har sådant strul med dessa modeller, han påstod att han optimerat många av 2,5ft. Tycker man borde föra någon data på vilken programvara som skall vara till årsmodell och modell?

Hur som helst slutade det lyckligt och jag har nu tryck och vrid i hela registret.
Han försökte på min 3 eller 4 gånger utan att lyckas, fick byta magnetventilen till turbon men inte blev det rätt ändå.
Han sa till mig att han hade optimerat många 2,5FT med lyckat resultat men det vete fan :)

Hoppas du blir nöjd med din optimering!

Precis beställt på Autotech istället :)
av Denesfay
Enligt Atech så kan det vara omöjligt att komma in i vissa boxar. Dom hade min ett antal timmar så jag blev skjutsad till ett köpcentrum under tiden. Men på min lyckades dom. Så han kanske inte vet om detta och bara chansar. Man måste tydligen "knäcka" någon kod osv.
Användarvisningsbild
av reo91
Denesfay skrev:Enligt Atech så kan det vara omöjligt att komma in i vissa boxar. Dom hade min ett antal timmar så jag blev skjutsad till ett köpcentrum under tiden. Men på min lyckades dom. Så han kanske inte vet om detta och bara chansar. Man måste tydligen "knäcka" någon kod osv.
GDM Performance gör ju inte sina programvaror själv utan är ett bolag i England som han får Skypa med om det strular(fick han göra med min ialla fall) :)

Okej, hoppas de klarar att fixa min :)

Ska dock ha med min kompis så vi kan säkert hitta på något annat om det skulle strula :)
Användarvisningsbild
av snepo
marcus_ec skrev:För att avsluta min tråd med ett svar.

Var idag på återbesök hos http://www.gdmperformance.se/ med bilen. Vi laddade in ny programvara, testade igen men samma fel. Provade åter igen och på 3:e satt den rätt. Väldigt underligt att man har sådant strul med dessa modeller, han påstod att han optimerat många av 2,5ft. Tycker man borde föra någon data på vilken programvara som skall vara till årsmodell och modell?

Hur som helst slutade det lyckligt och jag har nu tryck och vrid i hela registret.
Riktigt bra pris. Tyvärr var det för långt att åka ca 50 mil för mig. Jag betalade det dubbla för mitt. Fast jag kunde göra det hemma

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]