- sön 19 jun 2016, 22:22
Måste ju finnas ett motsvarande hål, hur ska man annars komma in? Går ju inte plocka klädseln med luckan stängd.
Moderator: Moderatorer
StefanN skrev:Måste ju finnas ett motsvarande hål, hur ska man annars komma in? Går ju inte plocka klädseln med luckan stängd.Hehe, vet ej, finns inget i manualen om det heller.
andersuw skrev:Tänkbara felorsaker för den felkod du har är enligt VIDA:Som jag skrev ovan så körde jag tester på alla givare genom VIDA, och hydraulpumpen är också testad.
Skadad givare 2 (yttre låsläge).
Hydraulikpumpens motor är skadad.
Minst ett av de tänkbara felsymptomen stämmer också: Baklucka/bagagelucka/Svårt att öppna.
Så det ligger väl nära till hands att börja i den änden.
reo91 skrev:.... och hydraulpumpen är också testad.Å fasiken.... jag fick för mg att det bara var en elmotor som ryckte i vajern.
reo91 skrev: Jag har försökt smörja med 5/56, blivit bättre då man nu kan få upp luckan(dock med våld), vilket inte gick tidigare.Använd något bättre än 5-56. Ta Mo2S eller Lithium spray.
VolvoB20 skrev:Det sitter en liten elmotor som drar i en vajer vilket öppnar låset. Är wiren utsliten så kan elmotorn inte öppna låset ordentligt.reo91 skrev:.... och hydraulpumpen är också testad.Å fasiken.... jag fick för mg att det bara var en elmotor som ryckte i vajern.
En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]