Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Alexxelax skrev:Vad är VCT2000?
VCT2000 är föregångaren till DiCE. Tidigare (före 2005 eller så) användes VADIS och VCT2000 på verkstäderna. Detta är numera ersatt av VIDA och DiCE. Men VCT2000 finns kvar i form av en symbol i VIDA eftersom man inte orkat ändra illustrationerna. ;-)
av Alexxelax
andersuw skrev:
Alexxelax skrev:Vad är VCT2000?
VCT2000 är föregångaren till DiCE. Tidigare (före 2005 eller så) användes VADIS och VCT2000 på verkstäderna. Detta är numera ersatt av VIDA och DiCE. Men VCT2000 finns kvar i form av en symbol i VIDA eftersom man inte orkat ändra illustrationerna. ;-)
Jaha okej nu förstår jag
av Alexxelax
Schmoyoho skrev:Där det står aktivera adaptionsläge (i VIDA/VADIS) finns det nog en symbol med VCT2000. Ser ut så här:
Bild
Hittade den, en stor bild på den var det också. Klickade och fick fram adaptionen och klickade på start, och fick direkt en grön signal, antog att det var klart och inte behövdes någon adaption. Kopplade ur dicen och märkte under körning blinkningar och kom på sen att det var själva adaptionen, fick meddelandet om hög olje temp som man skulle få.

Lyckades adaptera alla växlar men 5ans blev det inga blinkningar på men jag behövde ändå bara göra från 2an till trean eller trean till fyran, men hur som helst så verkar allt vara på sin plats nu, även om jag inte är helt nöjd så är den närmast perfekt.

Tack så mycket för hjälpen allihoppa

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)