Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är 700kr mycket? Känns som en normal bilverkstad inte ens öppnar förardörren för mindre än en tusing...
MartinS skrev:Är 700kr mycket? Känns som en normal bilverkstad inte ens öppnar förardörren för mindre än en tusing...
Tycker inte heller 700kr var något större att anmärka på. Går säkert att få billigare i samband med service eller liknande men tyckte det var ett ok pris. Själv var man orolig att hela instrumenthuset var tvunget att bytas BildBild
börne skrev:Fixar inte FB det? Har skadan tillkommet vid inbrottet ska ju även detta åtgärdas.
Jo, det gör dom säkert. Tänkte bara kika på om det är värt att öppna upp ett skadeärende och palla vara ifrån bilen. Men detta borde de göra medan man väntar. Alt. att försäkringsbolaget står för delen och jag gör bytet själv.
Hämtade ett fint glas på returbilen i Malmö idag för 50kr. Är väldigt lätt att plocka ut hela intrumentklustret men lite småpill att få loss glaset utan att ta sönder några "krokar". Tar kanske 15 min om du gör det i lugn takt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
RichardCardell skrev:Hämtade ett fint glas på returbilen i Malmö idag för 50kr. Är väldigt lätt att plocka ut hela intrumentklustret men lite småpill att få loss glaset utan att ta sönder några "krokar". Tar kanske 15 min om du gör det i lugn takt.

Jaha, så det var du som hade mosat det digitala instrumentklustret som låg på förarsidan..... :twisted:

Var där själv idag i annat ärende.

Överst på listan för dagen var en belyst växelspak från MY13.
Vilket frun av någon märklig anledning anser vara helt onödigt.
Hon tycker att jag ska bygga färdigt uterummet, aning märklig prioriteringsordning tycker jag.
Bilen först, uterummet sen......
Stefan_KG skrev:
RichardCardell skrev:Hämtade ett fint glas på returbilen i Malmö idag för 50kr. Är väldigt lätt att plocka ut hela intrumentklustret men lite småpill att få loss glaset utan att ta sönder några "krokar". Tar kanske 15 min om du gör det i lugn takt.

Jaha, så det var du som hade mosat det digitala instrumentklustret som låg på förarsidan..... :twisted:

Var där själv idag i annat ärende.

Överst på listan för dagen var en belyst växelspak från MY13.
Vilket frun av någon märklig anledning anser vara helt onödigt.
Hon tycker att jag ska bygga färdigt uterummet, aning märklig prioriteringsordning tycker jag.
Bilen först, uterummet sen......
Nä det digitala såg jag också men det glaset passar inte, tog från en silvrig s80 där mätarhuset lämnades i fint skick Bild
Slasse skrev:
börne skrev:Fixar inte FB det? Har skadan tillkommet vid inbrottet ska ju även detta åtgärdas.
Jo, det gör dom säkert. Tänkte bara kika på om det är värt att öppna upp ett skadeärende och palla vara ifrån bilen. Men detta borde de göra medan man väntar. Alt. att försäkringsbolaget står för delen och jag gör bytet själv.
Borde väl gå in i ditt gamla ärende, jag hade aldrig ens funderat på o byta det själv när det täcks av försäkringen får man fråga varför?

Skickat från min E6653 via Tapatalk

Såg på ett annat forum att någon[…]

Löste sig med kardanen och jag har byggt mig […]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, j[…]

Ur torpedväggen (eller brandväggen?) g&[…]