Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av roh66
Hej!

På bilderna i länken visar dem skavmärken på undersidan av övre fjädertallriken.
Tror på service åtgärd helt klart. Men frågan är vem har fått det åtgärdat på Volvo vid service? Gissar på ingen.
Eller så gjordes det vid behov om man klagade. Av skavmärken på bilden borde det höras rejält.

Mvh.R.
Användarvisningsbild
av 800serien
roh66 skrev:Hej!

På bilderna i länken visar dem skavmärken på undersidan av övre fjädertallriken.
Tror på service åtgärd helt klart. Men frågan är vem har fått det åtgärdat på Volvo vid service? Gissar på ingen.
Eller så gjordes det vid behov om man klagade. Av skavmärken på bilden borde det höras rejält.

Mvh.R.
Vilken bild menar du, denna? http://clubvolvo.ru/attachment.php?atta ... 1321511096

Ja, de som har fått dessa "mellanlägg" monterade på någon service genom alla år borde kunna räknas på en hand...
White skrev:Vet att på 7/940 fanns speciella servicestag till främre länkarmar om man hade problem med framvagnen, dom byttes om kunden klagade. Tror det är samma här.
Okej. Och hur många har problem med framvagnen på 7/940? De borde kunna räknas på en hand också. Men är det en endaste j*vel som klagar så måste de väl ta fram någon skum lösning tydligen...
Ska kolla noggrannare på min bil imorgon, men jag tror jag har den på min. Tror det du ser är ett gummerat mellanlägg/bricka mellan toppen på fjädersätet och korsmuttern som låser stötdämpare mot fjädersätet.
Inte helt hundra, men ska försöka hinna kolla imorgon.
Tycker inte ritningen är helt självklar.
Användarvisningsbild
av White
800serien skrev: Och hur många har problem med framvagnen på 7/940? De borde kunna räknas på en hand också. Men är det en endaste j*vel som klagar så måste de väl ta fram någon skum lösning tydligen...
Nej jag har aldrig varit med om det! Då är det bättre att byta till dom långa VOC stagen för ökad caster och en lugnare framvagn, men det är en annan historia...
Hade nog ingen sån på bilen nej.
Tror jag har en annan idé. Bytte dämpare på min S70 runt om förra året.
Köpte då de översta gummerade brickorna på volvo. Nr. 2 på bilden.
Reagerade då på att de nya var mycket tunnare än de gamla som satt i innan bytet. Då jag inte fick till nån riktigt tight fit så sitter de gamla på plats just nu. Kan vara så att mellanlägget ska fixa det glappet som uppstod med de nya brickorna.

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]