Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är möjligt. Men tittar man i broschyrerna för MY -12 och MY -15 är det paketerat på samma vis: Tidur till värmaren är en sak och VoC en annan. Såvitt jag minns från den tid då V70 fortfarande var tillgänglig på "Bygg min Volvo" var det också så att detta var separata optioner, det vill säga tiduret till värmaren tillkom inte automatiskt om man valde till VoC.
andersuw skrev:Det är möjligt. Men tittar man i broschyrerna för MY -12 och MY -15 är det paketerat på samma vis: Tidur till värmaren är en sak och VoC en annan. Såvitt jag minns från den tid då V70 fortfarande var tillgänglig på "Bygg min Volvo" var det också så att detta var separata optioner, det vill säga tiduret till värmaren tillkom inte automatiskt om man valde till VoC.
Vad jag vet har det alltid ingått Tidur till VOC. VOC är lite av en utbyggnad till tiduret.
Nu finns inte "Bygg min Volvo" kvar för bilarna i den här forumdelen. Men prova att gå in och bygg en S60 med dieselmotor. Om du väljer till enbart Volvo on Call får du för den skull inte "Programmerbar bränslevärmare". Du kan heller inte välja till både och separat. Vill du ha både och måste du välja Klimatpaket med VoC. Jag kan inte längre kolla om det var fullt lika tilltrasslat på den tiden man kunde bygga V70 på "Bygg min Volvo". Men även då var VoC och "Programmerbar bränslevärmare" separata tillval.
Nej som jag förklarat tidigare är det inte så enkelt. Tidur följer inte automatiskt med VoC. Vad som ingår i VoC är möjligheten att styra tiduret via VoC om bilen har tidur. Sedan är det förstås väldigt ovanligt i dagsläget att någon väljer att köpa en bil som har både bränslevärmare och VoC men saknar tidur. Men det är en annan sak.
Nej av skäl jag redan pekat på är det ett missförstånd.
Det är nog olika på olika modeller, och kanske även årsmodeller. På V40 kan man inte ha värmare utan tidur, och man kan inte beställa voc utan brännare/tidur.
Stämmer. Jag pratar primärt om den modell och årsmodell som TS undrar om och som jag själv också har: V70 D4 -15.

Men även på en V40 av årets modell är det inte så att bränslevärmare med tidur egentligen ingår i VoC. Däremot kan du inte välja till VoC om du inte också väljer till bränslevärmare med tidur. Det totala priset blir då också ett helt annat än för enbart VoC: Ca 14000 kr istället för ca 5000 kr.

Om du inte gjort det ännu, ta loss den klena […]

@UnleashFusion , OKey tackar då vet jag lit[…]

Men jag kör Volvo 745 GLT 16V 1989 års[…]

Hejsan. Nu har jag fått ett halvtråkig[…]