Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lossa påfyllningspluggen före bottenpluggen. Får du inte loss påfyllningspluggen och du har tömt lådan får du problem.
2l räcker nog, jag fick aldrig i mer när jag bytte en gång i tiden.
Nexus skrev:Vi hade rätt det var orange blinkers bak. Det är inga svårigheter byta olja i en manuell låda. Lossa bottenpluggen. Sen fyll på i nivå pluggen. 2,2 liter men 2 L räcker :D
Jaha, vad skönt, tack!

Ska besöka den lokala skroten efter nästa löning hehe :D
Önskelistan därifrån:
* Bromsok höger fram

* Plastkåpa motorrum Bild
(Min bror smällde av misstag igen motorhuven och den låg emellan)

* Farthållare komplett sats

Någon som råkar ha en monteringsanvisning liggandes, eller vet om någon på nätet? :)
Perra83 skrev:Lossa påfyllningspluggen före bottenpluggen. Får du inte loss påfyllningspluggen och du har tömt lådan får du problem.
2l räcker nog, jag fick aldrig i mer när jag bytte en gång i tiden.
Tack för tipsen!
Du har skrivit en monteringsanvisning till farthållare tidigare såg jag då jag googlade, men den är borta.

Edit: Nu är det beställt Växellådsolja 75W80 BOLK BOL-E101000
Hoppas jag gjorde ett bra val, säg gärna till annars. Chansade på den som rekommenderades ifrån hemsidan. Ska dubbelkolla med manualen och handboken innan jag häller i den förstås.
Användarvisningsbild
av Nexus

Svårare är det inte. 24 mm ringnyckel lossa botten plugg. Sen använde jag en 24 mm hylsa och en förlängare och spärrskaft för lossa påfyllnings pluggen via hjulhuset. :-)-)
Japp! :D Har nog monteringsanvisningen kvar i datorn i. Det är väl inget som är direkt svårt att montera. Slangen från vakumpumpen som sitter under batterihyllan och som går in i kupén ovanför pedalerna tog nog längst tid att få dit.
Älskar verkligen trä-imitationen men det ser ut som att det bara är trä vid instrumentet och ratten om jag ha för mig rätt så ska det även vara trä till sargen runt radion samt vid växelspaken och handbromsen.
DayDreamer skrev:Älskar verkligen trä-imitationen men det ser ut som att det bara är trä vid instrumentet och ratten om jag ha för mig rätt så ska det även vara trä till sargen runt radion samt vid växelspaken och handbromsen.
Min 855a hade exakt samma layout på trä-inredningen som TS. Verkar vara "standard" på 850-trä'et. Ser inte klokt ut iaf :mrgreen:
Hmm ser inte riktigt klokt ut säkert någon på Volvo "ska vi även ha trä vid sargen runt radion och neråt mot växelspaken? Nej det blir för dyrt det" :lol: :P Ibland så undrar man verkligen om dom tänker.
Haha, vettefan hur det ska va, men såhär är det på min...
trapanel.jpg
trapanel.jpg (348.38 KiB) Visad 486 gånger
Inget trä vid växelspaken eller handbromsen.

Idag sparkade ungarna på området fotboll och lekte kurragömma, så jag han hämta bilen och få ut baksätet för att testa ångtvätta.
stolarborta.jpg
stolarborta.jpg (396.72 KiB) Visad 482 gånger
Det var dammigt och sandigt under sätet. Bagageutrymmet blev stort :D
lastutrymme.jpg
lastutrymme.jpg (201.54 KiB) Visad 487 gånger
En bild på min söta unge
minson.jpg
minson.jpg (434.77 KiB) Visad 484 gånger
Stolarna före ångtvätten. Min kära mor fyller år denna vecka så hon ska få biltemas lilla ångtvätt i present, jag ska bara testa den först :lol:
Namnlöst-2.jpg
Namnlöst-2.jpg (1.16 MiB) Visad 487 gånger
Nu i efterhand så känns det som ett nästan onödigt projekt. Dynorna är ännu fuktiga så jag kan inte vara säker på resultatet, men tror det kommer se ut ungefär likadant som innan. Jag har dammsugit, sprayat textilrengöring och sedan ångat på utav bara fan. Efteråt har jag torkat med en trasa och dammsugit åter igen.

Synd att det inte fanns några fläckar att nöjsamt arbeta bort... Men jag har en liten i taket!

Efterbild kommer imorgon. Stolarna fram får jag ta en annan kväll, typ imorgon :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Byta till elstol VolvoS60-13?

Har en Volvo S60 -13 med skinnklädsel dä[…]

Har liknande problem som i denna tråd, men p[…]

Du har ju en -13 så då lär ju en […]

Carplay trådlöst?

Lånar tråden lite. Någon som vet[…]