Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
White skrev:Kör med en sådan här gammal "hedenhös" domkraft. Stor och otymplig, men fan vad bra den är! Borde gå att hitta begagnad för ett hyfsat bra pris.
Bild
Snubblade över en sådan på lantbruksauktion i Dalsand för ett tag sedan. Han skulle ha 100:-
Hade jag inte varit på besök och skulle flyga hem hade jag köpt den omedelbums men nu blev det lite mer komplicerat... Synd.
Poäng? Tja, håll koll på den typen av försäljningsställen så kan man hitta dem till riktigt bra pengar.
Användarvisningsbild
av lennarte
Lucif3r skrev:Problemet med dom där jättelånga är ju just det att dom är så långa...
När jag började på bilverkstad så hade vi inga lyftar utan det var domkrafter, pallbockar och "horor" att ligga på som gällde. Det är inte konstigt att man känner sig sliten i kroppen. Jag fortsatte ju hemma efter jag slutade på Esso, där hade dom lyftar i alla fall. Det jag skulle säga var, vi hade flera olika sådana verkstadsdomkrafter. Både korta och långa men vi använde mest dom långa, dom korta använde vi mest utanför verkstaden (grusplan) eller på "utryckning" för viktens skull.

Mvh
Lennart
av Lövet
Jula tillverkar inga egna domkrafter. Vilken är det du har som rasat? Den kan lika gärna säljas under Makita eller andra dyra märken.
av jinxen
Lövet skrev:Jula tillverkar inga egna domkrafter. Vilken är det du har som rasat? Den kan lika gärna säljas under Makita eller andra dyra märken.
Självklart tillverkar inte Jula egna domkrafter men jag trodde att folk förstod innebörden av inlägget särskilt när det finns länk inlagt men för att för tydliga så du förstår så är det den lilla (Art. nr:601045) av dem i länkarna.
Sen om de även finns under andra namn på andra ställen vet jag inte.
Vet även fler personer som köpt både stora och lilla varianten med samma problem. :-)-)
Användarvisningsbild
av Tek2kale
jinxen skrev:
mattish skrev:Förmodligen det senare du skriver!

Sikta på något sånt här istället:
http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... ft-601045/

http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... ft-601056/
Julas skitdomkrafter hua sikket junk
Har haft 2 som rasat efter 0-10 lyft :shock:
Jag kan garantera att denna inte är skit: http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... ft-601052/
brukade kosta 800 kr.
av jinxen
jinxen skrev:
Lövet skrev:Jula tillverkar inga egna domkrafter. Vilken är det du har som rasat? Den kan lika gärna säljas under Makita eller andra dyra märken.
Självklart tillverkar inte Jula egna domkrafter men jag trodde att folk förstod innebörden av inlägget särskilt när det finns länk inlagt men för att för tydliga så du förstår så är det den lilla (Art. nr:601045) av dem i länkarna.
Sen om de även finns under andra namn på andra ställen vet jag inte.
Vet även fler personer som köpt både stora och lilla varianten med samma problem. :-)-)
Så bra att du fått ett exemplar som fungerar :D

Jag provade att dra en ny jordkabel men det funger[…]

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]