Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På min xc90 som verkar ha liknande lampfästning så vrider man xenon lampan i tändmodulen cirka ett kvarts varv och sedan lägger man lampan tillsammans med tändmodulen i strålkastaren. Xenonlampan ska ha några spår i sig så att den endast passar på ett sätt. Sedan spänner jag bygeln över tändmodulen och det är endast bygeln som håller allt på plats. Så är det på min och tror det är likadant på din och hoppas det hjälpte dig något.
Arnold skrev:
DooZeR skrev:Vet ej men är de inte de samma som 2004an osv? Eller har de kommit på att de kan va roligt med en sådan klämma? xD Jag bytte på min dock en 04a och den satte man ju lampan i dosan sen trädde in sen så typ den sögs dit när man tryckte in den, därefter vred jag så kontakten kom neråt så låste min :p
Vad menar du med dosan - är det lamphållaren dvs tändmodulen?

Vad är de för sorts lampor du har? Jag hade D2R i mina och där sätter du lampan i denna hållare:

http://www.ebay.com/itm/Volvo-OEM-Part- ... 1941901098

Sen trär in den tillsammans med lampan i lamphuset. Och precis som en annan här sa så en kvarts varv vrider man på den för
att sedan låsa fast den. Min är sån i alla fall och jag har då inga byglar vad ja kan minnas :p
Jag har också D2R. Jag har gjort som du DooZeR. Men när jag satt in lamphällaren/tändmodulen i lampuset och vrider ett kvarts varv så låser den inte i lamphuset. Det är bara bygeln, man sätter på sedan, som håller den kvar. Ska man trycka ner den hårt? Själva lampan borde väl egentligen inte gå att vrida när den sitter i lampuset eftersom det är spår i lampan som håller den på plats av "stoppar" som sitter i lamphuset. Det verkar konstigt att du inte har några byglar. Mina tändmoduler ser precis ut som på den bild du visar. Det sticker upp 4 armar som man hakar fast klämman i.

Min gissning är att din dragkrok inte blir go[…]

Alternativet till att nyckeln finns i bilen ä[…]

XC60 MY27

Det beror på att jag / vi inte tror på[…]

Hej, jag har problem med att jag får felkod […]