- mån 28 mar 2016, 19:19
De ska trilla isär om du slår undersidan mot en träkloss. Gör de inte det får du använda verktyg för att sära dem.
Moderator: Moderatorer
Fritzell skrev:Problem med koks?Jag kör bilen en månad och redan då är oljan svart.
Jag slår vad om att det här problemet aldrig hade uppkommit om olja- och filterbyte hade skötts. Är ju tyvärr inget att göra åt hur tidigare ägare skött bilen om man köper en begagnad, men ser man till att oljan alltid är ren och aldrig svart kan en volvofemma verka hålla extremt länge
Triad skrev:De ska trilla isär om du slår undersidan mot en träkloss. Gör de inte det får du använda verktyg för att sära dem.Just ja! Så var det jag gjorde :)
Volvo742 skrev:Jasså går det så fort för dig innan oljan blir svart min dröjer det minst ett halvår om inte längre innan den svartnar.Fritzell skrev:Problem med koks?Jag kör bilen en månad och redan då är oljan svart.
Jag slår vad om att det här problemet aldrig hade uppkommit om olja- och filterbyte hade skötts. Är ju tyvärr inget att göra åt hur tidigare ägare skött bilen om man köper en begagnad, men ser man till att oljan alltid är ren och aldrig svart kan en volvofemma verka hålla extremt länge