Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
Hur svårt skulle det vara för volvo att införa detta under mycar i mitten skärmen
av andersuw
Rillee skrev:Hur svårt skulle det vara för volvo att införa detta under mycar i mitten skärmen
Om där finns en punktmatris som gör att man kan bygga upp vilka tecken som helst borde det ju vara en skitsak för Volvo att fixa den programmering som behövs. Det är för mig helt obegripligt hur Volvo kunde vara så dumma att de tog bort kylvätsketemperaturen ur instrumentet, särskilt som det inte behövs någon analog mätare för att visa den på ett fullt användbart sätt. Det räcker ju alldeles utmärkt med ett fåtal siffror.
av PeMa
På MY15 har jag för mig att jag kan få fram en tempmätare i digitala klustret i elegance-läget.
av andersuw
PeMa skrev:På MY15 har jag för mig att jag kan få fram en tempmätare i digitala klustret i elegance-läget.
Ja med det digitala instrumentet kan man gudskelov få fram kylvätsketemperaturen igen. Den visas i läge "Elegance" och "Power", däremot inte "Eco". Jag föredrar "Elegance".
av andersuw
Henkek skrev:Okej. Ja de är ju bara en programmeringssak. Men de känns som att de inte ligger på deras prio lista
Nej tyvärr tror jag inte vi kan hoppas på att Volvo grejar detta trots att det sannolikt är en enkel sak att fixa. Det skulle nog behövas en proteststorm av något slag och den borde helst ha kommit när de aktuella bilarna var nya snarare än nu, när problemet dessutom redan är undanröjt på bilar med det digitala instrument som blev tillgängligt från årsmodell 2014.
löst fäste låg på motorsköld

Håller på att felsöka en V70 D4 f[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Ja, t.ex. etanol fryser vid -114, isopropanol -89.

Jag kan försöka kika på det,

Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Vad kostar ett oljebyte på fyrhjulsdrift p&a[…]