Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av freda155
StefanHalvarsson skrev:Jag hade samma problem på min förra bil och då var det vajern trots den gick lätt lös så blev den knäpp när jag kopplade ihop allt.
Jajemän, så var det. Vajern hade liksom blivit permanent formad efter höljet och drog automatiskt åt högersidans backar, för att anta sin nya böjda grundform. Men den gick lätt ändå på något märkigt jäkla vis. Med en sparad gammal vänstervajer blev det perfekt! Låsa bakhjulen på torr asfalt? Yes Sir!
av IceAck
Har haft problem med min S60 och höll på att bli tokig till en början...
Fick modifiera där backarna möter del 15.
Om jag minns rätt så har en del folk lagt en svets loppa där men jag böjde till lite plåt (drygt 1 mm på varje sida) och satte sen ihop. Fungerade och backarna tog därefter ordentligt.
Volvo original backar ska tilläggas.
I ditt fall behöver du antagligen bara modifiera den sidan där du kan lyfta av bromsskivan fast handbromsen är åtdragen.
av freda155
IceAck skrev:Har haft problem med min S60 och höll på att bli tokig till en början...
Fick modifiera där backarna möter del 15.
Om jag minns rätt så har en del folk lagt en svets loppa där men jag böjde till lite plåt (drygt 1 mm på varje sida) och satte sen ihop. Fungerade och backarna tog därefter ordentligt.
Volvo original backar ska tilläggas.
I ditt fall behöver du antagligen bara modifiera den sidan där du kan lyfta av bromsskivan fast handbromsen är åtdragen.
Fast nu var det ju vajern som var dålig, se mitt senaste inlägg. Ditt tips är dock prima om man inte har tillgång till nya grejer.

Gällande Mekonomens handbromsbackar 2016: det funkar perfekt med dem. Då vet ni det.

@AlexanderE , Du kommer tyvärr inte kör[…]

Släcka felkod

Jag har iCarsoft 2.0

Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom v[…]

Har du även smörjt vid "piggen"[…]