- fre 26 feb 2016, 07:25
Vad har du för problem med pumpen? Om den ej funkar är det oftast självä pumpen som felar.
Moderator: Moderatorer
klacken skrev:Vad har du för problem med pumpen? Om den ej funkar är det oftast självä pumpen som felar.Bilen går ryckigt och har ojämn tomgång, så jag tänkte börja felsöka och byta de billiga delar först och främst.
klacken skrev:Ok, bränslefilter,tändstift, tändspolar har du i skick?Stift, pump, filter är bytt.
RaggeNo1 skrev:Kolla TPS:en, gasspjäls givare, sliten, kan ge konstiga symtom, tomgång etc....klacken skrev:Vad har du för problem med pumpen? Om den ej funkar är det oftast självä pumpen som felar.Bilen går ryckigt och har ojämn tomgång, så jag tänkte börja felsöka och byta de billiga delar först och främst.
Pumpen är ett halvår gammal och bilen har haft samma gång även med gamla pumpen
andersbe skrev:TPS?RaggeNo1 skrev:Kolla TPS:en, gasspjäls givare, sliten, kan ge konstiga symtom, tomgång etc....klacken skrev:Vad har du för problem med pumpen? Om den ej funkar är det oftast självä pumpen som felar.Bilen går ryckigt och har ojämn tomgång, så jag tänkte börja felsöka och byta de billiga delar först och främst.
Pumpen är ett halvår gammal och bilen har haft samma gång även med gamla pumpen
Den har jag aldrig sett förut. Kikade lite p&[…]