Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag gillar bilen i sin helhet, storleken skulle gott och väl räcka till mig.
Dock några minus: Färgen. Jag har haft en vit bil, aldrig mer. Har vita bilar på jobbet också. Det är näst intill omöjligt att få det rent i alla skrymslen. Nummer två är motorn, tyvärr. Bensin är inte min grej för tillfället. Hade den funnits med typ Osmium eller Electric, något annat fälgval och D5 (225/470) under huven så hade jag inte bangat.
hade den funnits när jag köpte hade jag tagit den.
nu vill jag dock ha en större bil när det skall bytas till sommaren.

Känns som en sådan bil skulle behövt en T6 AWD med lite aggressivare polestar look för 400-450k dvs en V40 polestar carbon edition.
Klockren lite leksaksbil :D
Perra83 skrev:Sen vill man kanske ha mer utrustning. Inte ens elstolar.

Fast så mycket saknas inte :wink:

Jag kryssar normalt sätt i allt. Men går inte välja till annat än det Volvo valt själva. Men den är ändå rejält utrustad. Sensus navigation laddade dom i på verkstan.

Jag jämförde med T5 awd cc innan jag köpte och den hade blivit mycket dyrare. Men blev carbon för att jag tyckte den var frän! :D
JE Jr skrev:Sån riktig dundertabbe att inte ha drivers support på de där!!

Är det nån teknisk anledning? Om inte så fattar jag inte riktigt hur de tänkte... Tror den hade sålt bättre med det
Precis min fundering också, gäller även AWD. I den prisklassen matar man (köparen) ju gärna på med utrustning. Dessutom visar modell-foto på att det sitter adaptiv farthållare på den. I Holland säljs den även som D4 o verkar vara mer spec-bar. Här i Sverige är det lite lagerbilsvarning över den.
Hursomhelst, en säljare la ut en demo för 289 000:- i December, jag ringde på den men det var redan 2st o kollade. Då kan jag överleva avsaknad av AWD, elstol och adaptiv.
Det kommer vara fyndläge på dem hela våren, pruta stenhårt!!

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]