Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gurra82 skrev:Hejsan allihopa!
Efter att stolarna i passat alltrack GTS och di där hopplösa vw säljarna (ordermottagarna) styrde jag kosan mot Volvo

Följande offert:
XC70 D4 AWD Classic sport/summum (samma pris)
Vit ev twilight bronze
Side scuff plates
Tonade rutor
VOC och P-hjälp fram/bak ( gäller tydligen på de sista bilarna enligt säljaren)
Erakir 19" Diamond cut
Drag fast
18" vinterhjul på antingen sport eller summum fälgen som bilen levereras med
Pris 370 10% rabatt

Inbyte: V70 D5 AWD R-design Polestar med HGV2, teknikpaket, vit,

Sambon vill ha högre bil helst xc60 men den är för trång för oss med två barn.

Frågan är om jag kommer sakna min d5 polestar, kan i och för sig trimma min d4 awd till en d5:a

Nja, kluven....
Om du är rädd att du kommer sakna D5 Polestar beställ nu istället en D5 polestar direkt.
EjS skrev:
MartinS skrev:Eller så bockar man i delbar dragkrok och tar släpkärran var sjätte år när det är dags för ny tvättmaskin ;)
Men sprit hämtas varje månad!
Om man behöver en xc70's bagage för att köra sprit en gång i månaden behöver man nog ingen bil, för nykter lär man knappast hinna med att va.
Undrar när/om det blir okej att köra (läs åka) självkörande bilar onykter.

Som medlem av svenska nykethetsförbundet IOGT-NTO avråder jag från samtliga spritresor till Danmark såväl systembolag :D men det är bara jag det...
MartinS skrev:
EjS skrev:
MartinS skrev:Eller så bockar man i delbar dragkrok och tar släpkärran var sjätte år när det är dags för ny tvättmaskin ;)
Men sprit hämtas varje månad!
Om man behöver en xc70's bagage för att köra sprit en gång i månaden behöver man nog ingen bil, för nykter lär man knappast hinna med att va.
Häromdagen skulle jag på tippen med trädgårdsavfall som jag hade i en soptunna.

Funderade på om jag skulle lasta om i släpet - men tänkte - "fan går tunnan in i skuffen"?

Fick hjälp från bruden - och jävlar - med baksätet nere gick tunnan präcis in. Fick sparka lite på den för dom sista cm då den gick på innertaket - men det är hård plast så man kan använda rå våld.

100 kg trädgårdsavfall fixat på 5 minuter och lite repor i taket och stötfångaren.

Förutom trädgårdsavfall, sprit på pallar, och almänt slöseri när man packar och åker på semester (sista gången tog jag med ved för att kunna elda på kvällen) - kan jag inte hitta argument för
V70.

Men det räcker väl också!
EjS skrev: Häromdagen skulle jag på tippen med trädgårdsavfall som jag hade i en soptunna.

Funderade på om jag skulle lasta om i släpet - men tänkte - "fan går tunnan in i skuffen"?

Fick hjälp från bruden - och jävlar - med baksätet nere gick tunnan präcis in. Fick sparka lite på den för dom sista cm då den gick på innertaket - men det är hård plast så man kan använda rå våld.

100 kg trädgårdsavfall fixat på 5 minuter och lite repor i taket och stötfångaren.

Förutom trädgårdsavfall, sprit på pallar, och almänt slöseri när man packar och åker på semester (sista gången tog jag med ved för att kunna elda på kvällen) - kan jag inte hitta argument för
V70.

Men det räcker väl också!
XC70 och V70 är väl ändå lika stora eller har jag missat något? :oops: ?:-/ ??:-/

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]