Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det kan ju gå att se att ljusavkännarna ger rimliga värden, exempelvis. Tvångsköra "avbländningen" för att se att den fungerar, även när ljusförhållandena inte ändras.
Jag vet inte vad som supportas, det är bara några antaganden.
av Kneecap
apersson850 skrev:Det kan ju gå att se att ljusavkännarna ger rimliga värden, exempelvis. Tvångsköra "avbländningen" för att se att den fungerar, även när ljusförhållandena inte ändras.
Jag vet inte vad som supportas, det är bara några antaganden.
För att prova avbländningen så är det ju bara att hålla fingret framför den främre sensorn.
av Schmoyoho
Sant, men jag är osäker på det finns några reservdelar till spegeln. Det känns inte särskilt mycket volvo 2016 att börja byta enskilda komponenter där heller om man ser till hur man byter växellådor och haldexar på löpande band så fort någon komponent felar.
Nej, det är nog sant i det här fallet. Men principen är ju sådan, i alla fall. Det finns förstås en poäng i att använda samma grundprincip för det mesta i samma maskin (bil i det här fallet).
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Köpte en backspegel på eBay som enligt bilder och artikelnummer skulle passa min bil.
Packade upp den idag, och då har jag fått fel spegel! De skickade en spegel för V70N!
Fördelen med eBay är dock att om säljaren (företag) inte rättar till felet garanterar eBay att jag får pengarna tillbaka, men ändå...
Användarvisningsbild
av Steffe3
Necro, go :p Men eftersom det är lite på samma ämne som jag undrar över så bör det vara ok.

Hittade du något kablage när du (om du) fick rätt spegel? Jag har rotat runt med både näve och endoskopkamera utan att känna/se någon kabel :/ Hittade ett lite större kontaktdon, men det ska ju endast vara 3-pin för spegeln, den här hade nog 16-20 st.

Vill ju inte gärna riva ner innertaket mer än nödvändigt heller, men det kanske inte ens finns fördraget på '09? :oops:
Användarvisningsbild
av Micce1980
Steffe3 skrev:Necro, go :p Men eftersom det är lite på samma ämne som jag undrar över så bör det vara ok.

Hittade du något kablage när du (om du) fick rätt spegel? Jag har rotat runt med både näve och endoskopkamera utan att känna/se någon kabel :/ Hittade ett lite större kontaktdon, men det ska ju endast vara 3-pin för spegeln, den här hade nog 16-20 st.

Vill ju inte gärna riva ner innertaket mer än nödvändigt heller, men det kanske inte ens finns fördraget på '09? :oops:
Enligt: ska det gå att köpa, då bör ju kabel finnas.

Det är inte så att kabeln sitter i fästet/armen idag? Har sett att det förekommit på vissa Volvos. På förra V50:n satt kabeln dock tejpad ca 10 cm från kanten till taket.

Se här med om du vill för tips
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]