Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

dalutdi skrev:Tack grabbar! Då blir det väldigt mycket enklare att finna något prisvärt.
Det bästa vore ju att plocka det från någon bil som står på skroten förusatt att skroten har självplock blir bra mycket billigare då men det svåraste blir att få bort avgas systemet när man måste vara under bilen och dom flesta står utan hjul på backen.
Tror ni att jag får ner behagligare nivå om jag monterar typ en 5" slutdämpare? Kanske inte gör allt för mycket. Om jag får plats med det vill säga. Eller bättre att slänga på standard tro?
Bilen ska gå som vår andrahandsbil i familjen, inga jättekrav men ska vara en bil till och från dagis, affär osv. Ingen glida runt 18 års bil =) Inget emot fränt ljud, men då vill man ha pulver under huven med.
Om främre rören är original så ska original ljuddämparen kunna dämpa ljudet är det däremot större rör främre än original så tror jag att original ljuddämparen får det lite svårt borde iaf låta mindre än vad det gör nu dock.
nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller mått[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!

Är detta normalt eller inget att bry sig om?

En ganska vanlig 245:as liv

Kul sommarresa! Jag antar bilen drog till sig en […]