Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pergrein
Luftslangen till turbon är det som ger ifrån sig ett resonansljud och finns en ny version av den. Böt den på min V60 MY11 T3 och ljudet försvann nästan helt. Kunde höras ibland men väldigt svagt och om man visste att det hade funnits där tidigare.

Mvh
Per
av Fjucci
Pergrein, går det att se något fysiskt på luftslangen att den är defekt eller något liknande? Eller byter man den bara i tron om att det är det som är problemet. Skulle gärna på något sätt testa om det är det som ger ifrån sig ljudet.
av pergrein
Volvo kom med en ny modell av slang som fixade detta problem. Den gamla går inte paj utan man har ändrar något i utseendet/konstruktionen så inte ljudet uppstår. Jag har inte sett dom sida vid sida och kunnat jämföra exakt vad som skiljer dom åt.

Jag skulle då prova byta ut den först av allt. Har du tur borde du komma ganska billigt undan efter som det finns en åtgärd från volvo i deras system....

Mvh
Per

Ser att du har en 2021, och då har du bara &[…]

Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]