Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mangne71
Ja, då gick inte bilen igång ikväll när jag varit och handlat. Kopplade bort kabeln från LMM och då gick den igång! Lambda-lampan lös, men det ska den väl göra om bilen inte får signal från LMM. Blir till att köpa en ny, eller en på skroten.

Tack för era råd!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Japp lambdalampan tänder sig när man drar ur LMM. Komihåg att det måste vara samma nummer på den nya eller begagnade LMM så kolla vad du har för nummer på den som sitter på bilen sen kan du börja leta :)
Användarvisningsbild
av taxi
Den felsökningsmetoden tror jag är vansklig, så tänk igenom en gång till om du har råd att chansa.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Du skulle ju kunna köpa en begagnad LMM på en skrot, jag gav 400kr för en. Bättre det än att lägga ut dryga 2000kr på en ny om det inte skulle fungera. Men det du skulle kunna göra först är att göra ren den LMM som du har på bilen, jag gjorde rent min med bromsrengörning det är bara att spraya på och låta det lufttorka. Vet inte om det kommer hjälpa ett dugg men kan vara värt att prova.
av mangne71
LMM bytt till en begagnad från skroten och bilen går bra igen! Tog inte många minuter under bar himmel i 8 minusgrader. Ska bara ta bort felkoden som gör att lambdalampan lyser.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Gött brukar oftast vara LMM som krånglar när den går bättre om man rycker ur den men det är inte alltid att det är LMM som felar men du hade ju tur att det inte var något större fel än så. Du kan låta bilen stå strömlös i ungefär 15minuter så är felkoden borta och styrdonet nollställt.
nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller mått[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!

Är detta normalt eller inget att bry sig om?

En ganska vanlig 245:as liv

Kul sommarresa! Jag antar bilen drog till sig en […]