Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
Jag hade nog avkrävt verkstaden på en utförlig förklaring på vad du är tänkt få för de 1350 kronorna. Eller är det en fast avgift, som ett minimibelopp, du köper mjukvaror för? Alltså att du betalar dina 1350 kr och så täcker det de mjukvaror de täcker? Konstig strategi isf men den enda förklaring jag kan tänka mig. Men klurigt att hålla på med inbokning av bilar för mjukvaruladdningar och sånt antar jag, om det nu är ett långt gånget "problem".
Användarvisningsbild
av johnnype
Förklaringen är inte så svår, dessa verkstäder har en etablerad timtaxa istället för fastpris per "typ-av" reparation!

(T.ex om dom har Fast pris för byte bromsklossar 1500kr, oavsett om meken gör det på 1, 2 eller 3 timmar)

Men nu har TS pratat med verkstad som tar 1timmes arbete för att ställa in bilen på lyften, dom har alltså timtaxa. Då kostar det 1 timme även om han laddar 1 eller 20 mjukvaror så länge det går på en timme. Och självklart så tillkommer kostnaden för mjukvaran man köper.

Inte alls ovanligt förfarande vill jag påstå!

7 pers i familjen ungdomar med aktiviteter och sm&[…]

Den stora annons-tråden

På tal om XC70 som ligger högt i pris:[…]

Volvo v70 2016 elfel

Har precis samma fel .När det är minus g[…]

Trasig ABS givare, men var?

Du behöver en bättre läsare.