Kneecap skrev:Perra_367 skrev:
Skulle tippa på att chassinummer 214683 motsvarar 2005:a eller 2006:a, men kolla chassinumret som sagt.
2006 då tredje sista siffran är året då bilen är tillverkad..
Det kan ju inte stämma nånstans, om det är tredje siffran från slutet så är min bil tillverkad 2000 vilket den inte är, och räknar man tredje siffran från början av dom sex första siffrorna så skulle den vara tillverkad 2002.
Jag räknade sex siffror bakifrån och då börjar mitt chassinummer på 05XXXX enligt besiktningsprotokollet?
Min bil är tillverkad i April 2004 men är en årsmodell 2005.
Det vart så att jag byter endast bussningen för det var samma pris på bytet men delen är billigare (jag vet jag snålar, men har en framruta att byta också som kommer kosta 1700 kr självrisk).
Verkstaden ville ha 1000 kr för jobbet, pratade med en annan verkstad som ville ha 1400 kr för jobbet och Volvo verkstad som ville ha 2700 kr för jobb och material (bussning). 1000 kr var i alla fall billigast av dom 4 verkstäder jag pratat med.
Dock så tänkte jag inte alls på det där med konmåttet på 18 mm eller 21 mm när jag köpte bussningen, jag hoppas att det inte har någon betydelse när det gäller bara bussningen till länkarmen, utan att alla V50 årsmodeller använder samma bussning?