Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anis16
Jag förstår mig inte riktigt på varför man vill ha en 5-sits i den här storleken på bil. Å andra sidan förstår jag mig inte på FWD på en SUV..

En intressant iakttagelse jag gjorde förra våren innan bilhandlarna hade fått några bilar var att det låg ute prislistor hos ÅF som utgick från Momentum-versionen (fortfarande 7-sits) som då började på 548kkr... 10% på det priset så är man ju under 500kkr. Tar man sedan bort 7-sits option så närmar man sig det trådskaparen nämnde.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Har kört en D5 Inscription sedan Juli. Har aldrig haft den tredje sätesraden uppe, så jag hade definitivt klarat mig med en 5-sitsig egentligen. :wink:

Men håller med om att biltypen ska vara 7-sitsig. Så hade aldrig köpt en 5-sits själv. Men vill man bara ha en underbar bil och aldrig behöver de bakersta sätena, så why not? :D
av SebbeMalmoe
I Tyskland (volvocars.com/de) hittar ni XC90 Kinetic 5-sits för 49.400 Euro = ca 464.000kr
av Tjocken
GustafD skrev:Tjocken, var det en lagerbil? Konstigt specad isf. Inte ens dieselvärmare?
Ja det va en Lagerbil. Den är väl en bil dom byggt för att få ut på marknaden liksom. Lite konstigt specad håller jag med om att den är.
Men fortfarande massor med bil för pengarna. Men tror dom kan bli svårsålda tyvärr..
Användarvisningsbild
av Jensen
Dessa bilar är USA specade, 5 sits säljs inte i Sverige.
Alla Volvohandlare har fått dessa bilar.
Pris 590 inkl vinterhjul, leverans i Januari.
av MTH
Jensen skrev:Dessa bilar är USA specade, 5 sits säljs inte i Sverige.
Inte speciellt troligt. USA har inte kunnat beställa 5-sitsiga XC90 förrän nu och det är endast T5 med och utan AWD. Ifall det nu är bilar som inte ursprungligen var avsedda för svenska marknaden var de mest sannolikt avsedda för Centraleuropa. Vilket för övrigt är samma marknad som Sverige.
av tspe
MTH skrev:
Jensen skrev:Dessa bilar är USA specade, 5 sits säljs inte i Sverige.
Inte speciellt troligt. USA har inte kunnat beställa 5-sitsiga XC90 förrän nu och det är endast T5 med och utan AWD. Ifall det nu är bilar som inte ursprungligen var avsedda för svenska marknaden var de mest sannolikt avsedda för Centraleuropa. Vilket för övrigt är samma marknad som Sverige.
Enligt min säljare var dessa avsedda för Ryssland.
Brainys V60

Har samma problem, behöver pysslas om vart 5:[…]

Dina felkoder kan vara gamla och irrelevanta. Kans[…]

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]