Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är nog inte bästa stället... Jag har själv nyligen monterat Volvos kablage, och kablaget vid säkringsdosan var väldigt kort kan man väl säga. Skall du tjuva styrspänning istället för ett original kablage är det nog lättast framme vid någon av strålkastarna.
Knota skrev:Det är nog inte bästa stället... Jag har själv nyligen monterat Volvos kablage, och kablaget vid säkringsdosan var väldigt kort kan man väl säga. Skall du tjuva styrspänning istället för ett original kablage är det nog lättast framme vid någon av strålkastarna.
OK. Är nästan säker på att det är den bruna kabeln som går till helljuset. Får kolla till helgen :D Har beställt 3 st NBB som jag tänkte montera på en vool-ramp.
Jag satte strömtjuv på min och koppla in på gammalt vis.
På min var de en gråbrun kabel den nedre längst ut, sitter en med lika färg ovanför å. Detta är på vänster strålkastare.
Dock får man mäta och kolla i strålkastaren följa kabeln från lampan till kontakten och sen kolla vilket stift de blir.
Om du har möjlighet så peta ur stift/hylsa och löd på en tunn kabel uppe vid klämningen för att dra relät. Akta bara så att isoleringen inte smälter och att det inte hindrar spärren i kontakten. Jag gillar inte klämda strömtjuvar. Men det är som sagt upp till dig hur du vill göra.
mitsu00 skrev:
PMW skrev:Jag gjorde personligen så att jag köpte Volvos original kabelstam (inte billigt) för att dels få ett standardutseende på kablar och annat. Jag gjorde jobbet själv och det var inte det lättaste precis, en lyft och smalare armar hade underlättat. Jag är helt nöjd med det hela, men ska man ha originaldelar så kostar det. Så är det med alla bilmodeller. Nackdelen med detta är att det tillkommer en kostnad till och det är uppdatering av mjukvara för extraljus. Men fördelen är att det är med i bilens system.
Hej,

Skulle du kunna utveckla det hela lite? Funderar på att ge mig på samma installation. Slås extraljusen på samtidigt som du slår på helljusets med spaken, eller monterar man en extra knapp på instrumentkonsollen som sköter på/av funktionen? Vilken extrameny tillkommer efter mjukvaruupdateringen?
Extraljusen slås av och på som vanligt med spaken, men med knappen kan man stänga av ljusen helt vid tex kraftig dimma. Har inte kollat om det ligger med på menyn eftersom det fungerar som jag vill

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]