Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mumsmums
Volvovovvevilla skrev:En av anledningarna till att jag valt bort AWD är att det med milen tenderar att krångla. Sorry för OT
För att använda ett välkänt Flashbackuttryck, "källa på det"?
Fast å andra sidan har du ju rätt, men det gäller ju det mesta på våra bilar. Att det börjar krångla med milen alltså, även din FWD lär ta slut efter tillräckligt många mil. :D
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag kör med AC i våra bilar, trots risken för stenskott i kondensorn ;)
Användarvisningsbild
av Volvovovvevilla
Mumsmums skrev:
Volvovovvevilla skrev:En av anledningarna till att jag valt bort AWD är att det med milen tenderar att krångla. Sorry för OT
För att använda ett välkänt Flashbackuttryck, "källa på det"?
Fast å andra sidan har du ju rätt, men det gäller ju det mesta på våra bilar. Att det börjar krångla med milen alltså, även din FWD lär ta slut efter tillräckligt många mil. :D
Anger denna trådskapares problem som källa :)
Visst är det så bara det att det är mindre saker som kan gå sönder,
och det enda DEKRA kommit fram till att just miltalen som är signifikant för problem.

Har precis gått från AWD till FWD men det är en annan historia.

Edit: Aldrig behövt en traktor för att ta mig fram oavsett drivning.
Senast redigerad av 1 Volvovovvevilla, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av apersson850
Visst är det så, men i mitt fall så har ett antal år med bak- respektive framhjulsdrift övertygat mig om att utan traktorhjälp får jag gå hem. Så därför valde jag AWD. Så länge det fungerar slipper jag i alla fall gå hem.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
magnusk skrev:Min xc70 awd 2013 har slutat att driva på bakhjulen, vad är det som kan vara fel??
Fixat bilen ännu?
av Lövet
Driver bilen inte alls eller driver den efter ett tag och kopplar in AWD med en smäll? Det senare är nån trasig givare och betydligt billigare att laga.

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]