Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Kostnaden står ju, 1495 för pucken och 99sek i månaden/20gb

Men är det värmaren du vill starta ska du ta en sån här:

http://autopluginstore.com/index.html

Eller så väntar du på nya pucken från volvotech,

Men den där Senseprylen är ju bättre än VOC på alla sätt, förutom att du inte kan starta värmsren då, 4g, 20gb, lågt inköpspris och låg månadskostnad, hade man kunnat starta värmaren hade detta ju varit VOCs död, garanterat. Men det kanske kommer.
Användarvisningsbild
av gripen
Derank skrev:Kostnaden står ju, 1495 för pucken och 99sek i månaden/20gb

Men är det värmaren du vill starta ska du ta en sån här:

http://autopluginstore.com/index.html

Eller så väntar du på nya pucken från volvotech,

Men den där Senseprylen är ju bättre än VOC på alla sätt, förutom att du inte kan starta värmsren då, 4g, 20gb, lågt inköpspris och låg månadskostnad, hade man kunnat starta värmaren hade detta ju varit VOCs död, garanterat. Men det kanske kommer.
Japp,bommade den där länken i början. Låter fullt överkomligt. Riktigt sugen ;)

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Användarvisningsbild
av iigloo
Läs igenom villkoren på deras tjänst innan. Felia har en benägenhet att vilja ha mycket och ge lite.
av Lövet
Efter att ha läst innehållet är jag 0 sugen. Inte av något integritetsaspekt utan för att det mesta antingen går att lösa på annat sätt eller är helt ointressant. Jag behöver varken hjälp att hitta bilen eller få påminnelse om besiktning.

Telia lär inte lösa något bilspecifikt alls så den som hoppas på värmarstart och liknande får nog hoppas länge till tyvärr.
av KrilleW
Jag tror också det ska mycket till innan Telias tjänst på allvar kan konkurrera med VOC. Telias tjänst är inte på något sätt inriktad på just Volvobilar så funktioner som att starta värmare och dylikt ligger troligtvis inte speciellt nära i tid.

Hursom så föredrar jag OEM-prylar och VOC ger mig alla funktioner jag vill ha, bortsett från att det hade varit trevligt att kunna öppna/stänga fönster på distans.
Användarvisningsbild
av Derank
Lövet skrev:Efter att ha läst innehållet är jag 0 sugen. Inte av något integritetsaspekt utan för att det mesta antingen går att lösa på annat sätt eller är helt ointressant. Jag behöver varken hjälp att hitta bilen eller få påminnelse om besiktning.

Telia lär inte lösa något bilspecifikt alls så den som hoppas på värmarstart och liknande får nog hoppas länge till tyvärr.

Nu var det väl i första hand tänkt till bla äldre fordon som inte har VOC el de som vill ha en körjurnal el wifi i bilen, och med tanke på kostnaden så spöar det ju VOC i alla lägen. Jag skule lätt ta det den dagen VOC abb går ut om jag hade behov av tex 4g, värmaren kan jag fjärrstarta iaf, utan VOC.

VOC och Sense är ju i princip samma sak så jag förtår inte gnölet.
Användarvisningsbild
av leiwi
Derank skrev:
Lövet skrev:Efter att ha läst innehållet är jag 0 sugen. Inte av något integritetsaspekt utan för att det mesta antingen går att lösa på annat sätt eller är helt ointressant. Jag behöver varken hjälp att hitta bilen eller få påminnelse om besiktning.

Nu var det väl i första hand tänkt till bla äldre fordon som inte har VOC el de som vill ha en körjurnal el wifi i bilen, och med tanke på kostnaden så spöar det ju VOC i alla lägen. Jag skule lätt ta det den dagen VOC abb går ut om jag hade behov av tex 4g, värmaren kan jag fjärrstarta iaf, utan VOC.

VOC och Sense är ju i princip samma sak så jag förtår inte gnölet.

Att VOC och sense skulle vara i princip samma sak är väll att ta i lite , säkerhetstjänsterna vid en olycka saknas , kan Telia sense hjälpa dig med att låsa upp bilen ? och i sense får du bara larm om bilen flyttas inte vid inbrott i bilen eller hjulstöld mm mm :D

PS Wifi i bilen är inget som har med VOC att göra utan tillhör Sensus systemet DS
Användarvisningsbild
av Derank
Öhhh hh. Läste du vad jag skrev
Användarvisningsbild
av Derank
För äldre fordon utan voc kan ju sense vara bra om man vill ha wifi körjornal, hålla koll på bilen osv. Hade man kunnat starta värmaren hade voc varit överflödigt.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]