Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Cox skrev:Om det nu är så vanligt, borde en återkallelse ske. Dom ska fn inte vara slut efter 8000 mil
Mina tog slut på 4000 mil, och det är inte någon rost som gjort det för bilen var ny.

Ibland verkar det nästan som de är slut redan vid leverans från fabrik om man har otur.

Det är nog samma leverantör som tillverkat kammspännarrullarna. De har ju varit totalslut efter 2500 mil. :-O)
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
mortimer skrev:Någon som har en bild på dessa?
Ja. Se bilderna på bärarm med tillhörande bussning i bildelsbasen här. OBS att det finns en rad varianter av dessa längsgående bärarmar beroende på bilmodell, årsmodell, motor, antal drivhjul, parkeringsbroms och chassityp (t.ex. standard kontra sport och med respektive utan nivåreglering). Bussningarna skiljer sig också beroende på exakt vilken bärarm det handlar om. Bärarmar och bussningar ser dock alla ungefär likadana ut.
mortimer skrev:Något man kan undersöka själv ?
Ja troligen. Men jag har inga närmare anvisningar om hur.
mortimer skrev:Måste hela länkarmen ner och vad kostar ett byte ungefär ?
Vet ej.
AndS skrev:Jag betalde ca 3000:- för byte och fyrhjulsinställning för 2 år sedan, men tror jag fick rabatterat pris så du får nog lägga på en 1000-lapp.
Var gjorde du bytet? Upplands Motor i Uppsala gav mig ett offerförslag på 5600kr inkl 4-hjulsinställning.
mitsu00 skrev:
AndS skrev:Jag betalde ca 3000:- för byte och fyrhjulsinställning för 2 år sedan, men tror jag fick rabatterat pris så du får nog lägga på en 1000-lapp.
Var gjorde du bytet? Upplands Motor i Uppsala gav mig ett offerförslag på 5600kr inkl 4-hjulsinställning.
Småland och Liljas Bil, men man kanske upptäckt att det är en guldgruva att byta dem utifrån att bilen blir så sladdrig i väghållning att kunden tar kostnaden.
mitsu00 skrev:
Helsjukt. Då mina inte hållit mer än 5000 mil så blir kostar alltså bussningarna mer än 1 kr/mil att köra med bilen. Det är ju lika mycket som 1 dl/mil i förbrukning.

Volvo har verkligen ultrsunkig kvalitet på mycket. Mina stötdämpare höll heller inte mer än 5000 mil och de kostar ju 12.000 (Nivåmat).

Så stötdämpare och bussiningar i bakvagnen kostar alltså 3-4 kr per mil att köra. Det är ju över 3 dl/mil i förbrukning.
När bussningarna tar slut, är man hänvisad till volvos eller finns det bättre?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Inte jag heller, tror dock Volvo fixat det och att[…]

webasto doserpump v70n 07

Hej. Doserpumpen till dieselvärmaren gick s&[…]

Hej! Jag letar efter en V90/V60 diesel för c[…]

Jag igen, För felkod: ECM-P00BD00. Kolla p&a[…]