- fre 30 okt 2015, 09:40
Fördelen med den ratten är att det också är samma uppsättning på knapparna på sidorna så jag slipper pilla med det :)
Moderator: Moderatorer
Steffe3 skrev:Vad jag vet så är det en annan airbag på 3-ekrade, åtminstone fick vi byta på min när jag bytte. Men ja, det hade varit nice att kunna få igång rattvärmen ^^Ja men det är väl bara 08-09 modellen som behöver annan airbag. Min 2010 har ju 3-ekrad som tillval på volvo accessories så utgår från att det är samma airbag då?
Steffe3 skrev:Ahh, så kan det vara. Jag har ju en '09 så ^^Då är det garanterat så. Kollar man på dom 4-ekrade från 2010 och jämför mot en 3-ekrad så ser airbagen identisk ut. Är väl om det skiljer någon mm möjligtvis men får hoppas att inte Volvo varit så elaka. :lol:
daekol skrev:Följer med stort intresse vad du kommer fram till. Hade varit fint med rattvärme :DSteffe3 skrev:Ahh, så kan det vara. Jag har ju en '09 så ^^Då är det garanterat så. Kollar man på dom 4-ekrade från 2010 och jämför mot en 3-ekrad så ser airbagen identisk ut. Är väl om det skiljer någon mm möjligtvis men får hoppas att inte Volvo varit så elaka. :lol:
Skall undersöka mer om min lösning med relä och egen knapp kan fungera med rattvärme också. Svåra är väl att hitta lämpligt ställe för knappen så att det ser snyggt ut. Har funderat på att sätta den till vänster om växelspaken i mittkonsolen.
Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]
Har en Volvo S70 -99 B5244S och får ingen v&[…]