Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
tdeimos skrev: Inte så kul att lägga både tid och pengar på felsökning helt i onödan för att sen upptäcka att lösningen var att byta programvara. Trots att jag påpekade detta fick jag inte ens en ursäkt av ägaren på smoab. Kort och gott facit på hur man skapar missnöjda kunder som sprider skit om ens företag. Jag hade nöjt mig med en ursäkt och ett erkännande där eftersom han trots allt köpte tillbaka programvaran.
Ungefär som mina erfarenheter av SAM, fast de köpte aldrig tillbaks programvaran. De ville t.o.m. ha betalt för att återställa bilen till original.
av tdeimos
mikebike skrev: Ungefär som mina erfarenheter av SAM, fast de köpte aldrig tillbaks programvaran. De ville t.o.m. ha betalt för att återställa bilen till original.
Jag var en finne i röven på smoab annars hade jag garanterat gått samma öde till mötes.

Problemet som jag ser det är brist på kompetens. smoab skriver inte sina program, det gör inte återförsäljaren till BSR heller. Jag tror säkert precis som de säger att programvaran fungerar bra i 20 eller kanske 100 andra bilar. Men det är den efterkommande meningen "så det är din bil det är fel på" som klingar illa. Det är uppenbarligen inte så enkelt när en bil går dåligt på en map men tokfint på en annan. Autetechs program tar garanterat ut mer effekt än både BSR och SMOAB så det förklarar inte heller saken.
Autotech skriver egna program och det är helt klart styrkan hos dem. Kompetensen finns inom dörrarna. Sen blir det säkert fel där också ibland men som jag tolkar det så är de duktiga på att städa bort problemen när de dyker upp för jag har aldrig läst några klagomål.
av TobbeViktor
Kört med BSR i min sen i somras. Blev en mycket trevligare bil att köra. Mer ork och klös där den behövs.
Med BSR får du 200 Hk och 300 Nm. Billigare också dessutom. Du har ju även möjlighet att välja PPC3 hos BSR. Bara att avtrimma när du vill.
Händer ju fortfarande inget spektakulärt vid högre varvtal, men det har ju snarare med motorvolymen att göra.
En piggare variant av hyfsat ekonomisk bensinbil! Lite mer morr!
Sätter du i ett sportluftfilter, så får du lite skönare gasrespons också.

Snabb och bra service av BSR också. Åkte in, läste ur programvara, väntade 40 min, trimmad och sen fick jag provköra bilen så att jag verkligen var nöjd innan köpet.
av Provocative77
Har själv en D5:a på väg in i garaget som är Polestaroptimerad.
Nu fick jag det på köpet.
Men på en D5 verkar det inte ge spec mkt mer än att den drar högre upp i registret.

Fördelen med Polestar, jämfört med andra aktörer är andrahandsvärdet. Polestar är ett försäljningsargument medan andra aktörer i dag ses mer som att de ska köpa ett söndertrimmat vrak.
Man slipper fundera på garantier samt om besiktningen ska jävlas eller inte.
Därför kan jag bara förorda just Polestar även om andra kanske ger mer effekt per insatt krona.
Vibrationer bakvagn vid inbromsning.

Byt hjul mellan fram och bak? När du bromsar […]

Startar ej, V90 D4 -17

Symtom? Det vill säga - går startmotorn[…]

Jag hade liknande problem, men bara vänster s[…]

Vad är den värd?

Finns nog en särskild sida på forumet f[…]