Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Har heller aldrig betalat någon fakturaavgift!

- Man får bonuscheckar på 50kr lite då och då. Beror på hur mycket man handlar.
- 10 öre rabatt på drivmedel på tanka (och OKQ8 tror jag.)
- Om man vill kan man som sagt dela upp betalningar.

Kan inte direkt se några nackdelar. Man kan själv bestämma kreditgräns. Jag och sambon har ett varsitt kort kopplat till samma räkning. Vi brukar betala allt bilrelaterat med Volvokorten.
Ingen avgift för extrakort heller.

Lönsamt?.... Nja i det stora hela är det ju småpengar, men eftersom det är gratis och smidigt så har jag valt att ha det i alla fall.
P210 skrev: - Man får tillgång till ett sparkonto. Var det bästa sparkontot med statlig insättningsgaranti jag kunde hitta när jag skaffade mitt kort.
Man behöver väl inte ha ett Volvokort för att öppna sparkonto?
Men ja Volvofinans har bra villkor tycker jag. Har konto där själv.
Förhållandevis bra ränta, fria uttag, och statlig insättningsgaranti.
Tycker också det är smidigt med
Volvokortet.. Jag låter serviceavtalet dras från det också.

Just nu har dom lite extra rabatt.. 1kr/l under 100l.

Bild
Perra83 skrev:Vart står det något om 29kr? Jag har inte sett något sådant på de 11år som ja har haft Volvokortet.
Har heller inte sett det någon gång, och jag har nog haft det 30 år tror jag.
prahna skrev:Ska nog skippa det ändå...
Varför då? Det kostar ju inte något, ger bara fördelar. Jag har alla bilrelaterade kostnader på Volvokortet. Bränsle, Service, Försäkring och Bilamortering
Jag lät bli att tanka med volvokortet några månader och använde Motormännens rabatt på Preem istället, men vips så kom erbjudande från volvokortet då de saknade mig som kund då jag låtit bli att tanka där att man fick 25 öre rabatt liter i 3 månader på alla OKQ8/Tanka stationer.

Annars är det väl ett helt okej kort tycker jag, hyfsad sparränta, skönt att kunna få pappersfaktura utan aviavgift, 10% rabatt på service hos min ÅF. Minus för att det är klena rabatter drivmedel.

Preem verkar ha kommit med ett förmånligare kort, ingen årsavgift, 1 procent bonus på allt 25 öre rabatt på bemannade stationer 10 öre på obemannade, 40 öre rabatt i 3 månader.
Jag gjorde motsvarande "resa" med bränslet. I början tankade jag inte med Volvokortet. Efter någon månad ringde de upp och frågade. Jag talade då om vad jag har för rabatt hos OK/Q8 och Statoil, då fick jag samma via Volvokortet.
Volvo xc70 2011

Börja med att ladda upp batteriet. Näst[…]

SRS felkoder, vilken sensor?

Hej, läste ut felkoder ur kollegans V60 -201[…]

Byte koppling v70 2001 170hk 2,4

Vid närmare eftertanke var det nog på e[…]

Ja, den Toyotan verkar poppis. Dragvikten gö[…]