Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JohanES
Finns det något enkelt sätt att se om en bil har eluppvärmd vindruta eller inte? Givetvis ser man det när man sitter i bilen men jag tänkte om man t ex letar begagnad bil på nätet. Då kan det vara svårt att se trådarna i rutan på en liten bild. Det är ju som jag förstått ingen egen knapp endast för eluppvärmning utan funktionen ingår i knappen för fullt fläktblås på rutan.
Användarvisningsbild
av fjohan82
JohanES skrev: tis 18 dec 2018, 09:08 Finns det något enkelt sätt att se om en bil har eluppvärmd vindruta eller inte? Givetvis ser man det när man sitter i bilen men jag tänkte om man t ex letar begagnad bil på nätet. Då kan det vara svårt att se trådarna i rutan på en liten bild. Det är ju som jag förstått ingen egen knapp endast för eluppvärmning utan funktionen ingår i knappen för fullt fläktblås på rutan.
Det stämmer, det är samma knapp.
Undra om den informationen finns med på car.info? Visst ska man ta sidan med en nypa salt, men som en hjälpande hand...
Användarvisningsbild
av Perra83
Det är ingen supervanlig fanktion precis.
Trycker man på defroster på vindrutan startar först värmen i glast. En symbol syns i några sekunder i stora skärmen och det står elektrisk under symbolen. Knappen får två funktioner. Trådarna gör rutan inte lika klar som en ruta utan värme. Men funktionen är riktigt bra nu när det ligger snö och torkarna går tystare och bättre på en lite varmare ruta.

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]

Jag har hört om en del problem med dom fö[…]

Återkommande värmeproblem

Blockerat kupévärmar element före[…]

Turbomätare 940

Slangen går väl från insuget. Bar[…]