Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

helgonet1 skrev:
sthlm skrev:Om det varit ditt barn som blivit påbackat hade du nöjt dig med förklaringen från föraren att "det pep inte"?
Alla såna här "tillbehör" typ antisladd, backkameror, backsensorer osv är ju bara komplement. Det är ju bilföraren som kör bilen. Dålig förklaring av mig men jag hoppas ni förstår vad jag menar.
Förklara det för alla som klagar på att deras automatisk parkeringsassistans inte fungerar.
Men den skall ju parkera själv!?

Hur vore det om folk kopplade in hjärnan i stället för sin jävla telefon.

Edit: Verkar som om du tycker som mig
sthlm skrev:
helgonet1 skrev:
sthlm skrev:Om det varit ditt barn som blivit påbackat hade du nöjt dig med förklaringen från föraren att "det pep inte"?
Alla såna här "tillbehör" typ antisladd, backkameror, backsensorer osv är ju bara komplement. Det är ju bilföraren som kör bilen. Dålig förklaring av mig men jag hoppas ni förstår vad jag menar.
Förklara det för alla som klagar på att deras automatisk parkeringsassistans inte fungerar.
Men den skall ju parkera själv!?

Hur vore det om folk kopplade in hjärnan i stället för sin jävla telefon.

Edit: Verkar som om du tycker som mig
Jepp. :D Finns bara ett tillbehör som gör jobbet ordentligt, fast ibland kan det skita sig ändå eftersom en del tycks ha kopplat bort det totalt men tror ni förstår vilket "tillbehör" jag menar lr ska nog säga att det är mer "standard" än "tillbehör". :mrgreen: :wink:
Jag har också lyckats backa in min BMW 520 i stationära objekt. Hastigheten var synnerligen låg, så det blev bara ett litet hål i plasten längst ner. Kostade i alla fall 8000. Tur det var tjänstebil och inte vidarefakturerades till mig.

På 520 tar det ett par sekunder innan bakvarningen börjar fungera efter motorn startas. På den tiden hann jag backa in i hindret...

Den tiden är kortare på Volvo, men den finns där. Så det gäller att vara extra observant när man hoppar in i bilen, startar, snabbt i med backen och sätter igång och backar.

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil fr&ar[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]