Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ultra
Ja nu satt det en ZF på min och när jag varit iväg och skruvat lös en annan som såg likadan ut visade det sig att det var en annan modell.Men det gick fint och få dit den men tycker att styrningen nu blev lite ryckig.vad kan det vara??
Såg även att det droppar lite från denna. :( :( :(
av basse3
Så, då var servon fixad. Idag bytte jag servopump, tryckslangar, brickor och styrväxel. Nu snurrar det på fint och lätt utan läckor!

Det jag köpte nytt hos Volvo: två genomgående skruvar, två tillhörande muttrar, två uppsättningar kopparbrickor (ville ha en uppsättning i reserv) och oljerören, som egentligen inte behövdes men skönt att ha nya och fräscha.

Det jag tyckte var svårast med att montera var att få i styrstångens splines. Pga av det lyckades jag svarva ner tillhörande skruvens första gängor också. Men jag fick på den till slut.

Även p-ändarna var svåra att få på, då de snurrade i leden när muttern skulle på, men det löste sig.

Tack för hjälp i alla fall!
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]