Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hybridnyckel
Lucif3r skrev:Du har inte rost runt rutan? Det är ju rätt vanligt att det börjar rosta bakom listerna, och sen blir det hål, och vips så har man läckage.
Det vet jag inte, då får jag väl fläcka bort alla lister runt rutan om jag ska se det?

Tog bort handskfacket och kikade från andra hållet.
Filten är alltså dyblöt, (över säkringsdosan med lila gavel). Som synes på bilden är filten som sitter vertikalt, precis ovanför, alldeles torr. Var skulle det rinna ner om det är rutan som läcker? Skulle inte det komma där den torra filten sitter? Såg att det även var blött vid dörrens gångjärn och "kabelkanal", men vet inte om det har med läckaget att göra. Hmm, har nog inte uteslutit gummipackningen runt filterhållaren ännu. Det är ju trots allt där det är blött. Läste på ett amerikansk forum att de tätat denna med silikon, istället för att köpa en ny. Funderar på att testa detta och sen köpa en ny packning om det hjälper. Någon som vet om silikon på (lackad) plåt är jobbigt att få bort?
Också är jag fortfarande nyfiken på om jag helt kan utesluta railsens dränering som orsak till eländet...
Tack för engagemanget!
Bilagor
DSC_0455.JPG
DSC_0455.JPG (1.06 MiB) Visad 658 gånger
DSC_0452.JPG
DSC_0452.JPG (520.36 KiB) Visad 650 gånger
DSC_0447.JPG
DSC_0447.JPG (766.41 KiB) Visad 650 gånger
av Kena
Du skrev att det kluckar och rinner. Borde det inte vara någon ansamling någonstans då? Kollat så dränaget från värmepaketet funkar?
av Hybridnyckel
Kena skrev:Du skrev att det kluckar och rinner. Borde det inte vara någon ansamling någonstans då? Kollat så dränaget från värmepaketet funkar?
Hehe, det var på golvet! Hade bråttom iväg och hann inte torka upp. När jag sedan gasade iväg från korsningar så hörde jag hur vattnet rann bakåt. Parkerade sedan i uppförsbacke och öste ur ett par liter från bakgolvet. Det luktade som om det vore ren fotsvett...
Felkod, problemet löst

..Satt ingen ventil på bilen, hittade kont[…]

Jag skulle byglat i sockeln till bränslepumpr[…]

Det här skrev jag i en tråd 2018, tror […]

Problem med volvo v70-99

Det är lite dubbla budskap om P167x-felkoder[…]