Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iigloo
Min skrammlar i hela instrumentpanelen. Låter som allt sitter löst (har förmodligen släppt i någon limning eller spruckit). Sen är det vibrationsljud från höger stol fram och vid golvet under handskfacket. Kul på en bil för 400k
Användarvisningsbild
av sony
Jag skrev innan att jag hadde knarr i instrumentpanelen,den delen som är runt GPS-en. Varje gång man gasar knarrade det och när jag bromsade knarrade det igen. Under körning inget. Man kunde lokalisera knarret lätt. Så fort jag pillade på plasten rund GPS en knarrade det på vissa stället. Tog små skummbitar och tryckte försiktigt under kromet. Testade bilen idag hela dagen utan musik och resultat är bra. Knarrar i te längre.
Användarvisningsbild
av mgmannen
Vanligt med knarr. Jag hade knarr från instrumentbrädan på passagerarsidan, uppe vid fönstret, mittkonsolen knakade, stolen knarrade när jag rörde mig, vindbrus från förarsidans ruta och knak i dörren. Inne på service, byte av list i dörren och sedan "den vanliga ihopskruvandet och smörjandet" av "vissa" punkter som verkstaden uttryckte sig och nu är allt tyst. En vanlig åkomma enligt dem, tydligen behöver vissa saker efterdras...
av Pontus74
Har en V60 D4 MY14 som gått 6400 mil (5100 mil när vi köpte den på Bilia i våras).
Inga problem i somras när det var varmt ute. Sen kom kylan...

Shit vad det knakar i plasten (dörrpaneler och instrumentpanel) när värmen kommer.
Och när man ändrar backspegeln för att blända av... Min gamla Opel Vectra -04 med 25000 mil var kanske inte så "premium" i utseende gällande inredningen men inget knakande där inte.

Nej är sjukt besviken - retar mig varje gång det knakar. En bil, iof begagnad men som kostat nästan 400k ny och som bara gått 6000 mil borde hålla ihop bättre. Har också en manuell låda som låter illa när man växlar uppåt - det uppstod också när kylan kom i höstas. Har anmält det till Bilia (har 24 mån garanti) men han sa "det är inte säkert det går på garanti"... Ska in precis efter nyår för kontroll.

mgmannen - vad har du för modell/MY? Min ska in på service om 2 mån - kanske kan ta upp mina problem också (Bilia...) får vi se om de vill göra något.

Hur är nya V90 och XC90?
Användarvisningsbild
av TommyP86
Xc90in är lika tyst som min v60 -15. Inga missljud, inte ens vid kyla. (Nåja, -20 eller vad det nu va i vintras)
Men jag kör inte grusväg heller. Mina a-stolpar hade ljud för sej tidigare, men det var en avrinningsslang till luckan som låg fel, så det var snabbt fixat på garanti i samband med service.
Xc90in har förstås bättre känsla, men det är en annan femma.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]