- fre 14 aug 2015, 17:27
#996647
Mycket svårt att säga. Det känns ju rimligt att försöka åtgärda läckaget som första åtgärd.
Det enda man kan säga är att det inte är normalt att motorn sprutar in för mycket diesel om filtret är korrekt bytt. Det är däremot vanligt att det blir fel om man försöker laga det på ett sätt som inte är enligt volvo. Har han exempelvis berättat för bilen i VIDA att filtret är bytt? Nollställt eolys? Allt sådant måste ske enligt Volvos anvisningar annars tror bilen fortfarande att filtret är fullt. Och försöker därmed regenerera hela tiden (=spruta in massor av diesel)
Det enda man kan säga är att det inte är normalt att motorn sprutar in för mycket diesel om filtret är korrekt bytt. Det är däremot vanligt att det blir fel om man försöker laga det på ett sätt som inte är enligt volvo. Har han exempelvis berättat för bilen i VIDA att filtret är bytt? Nollställt eolys? Allt sådant måste ske enligt Volvos anvisningar annars tror bilen fortfarande att filtret är fullt. Och försöker därmed regenerera hela tiden (=spruta in massor av diesel)
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i