Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Hm, det vet jag egentligen inte hur det är med på min bil. Jag har nog inte suttit inne i bilen när den varit låst och tryckt på bakluckeknappen någon gång. När jag sitter i bilen är den för det mesta olåst redan.
Användarvisningsbild
av mikethebik
apersson850 skrev:Hm, det vet jag egentligen inte hur det är med på min bil. Jag har nog inte suttit inne i bilen när den varit låst och tryckt på bakluckeknappen någon gång. När jag sitter i bilen är den för det mesta olåst redan.

Nja, låst har luckan inte varit, ett snabbt tryck så hör man ett klick bakifrån, ett längre tryck så öppnas luckan.

Mike
Användarvisningsbild
av apersson850
Jaha, men ovan skrev du att ett snabbt tryck låser upp luckan. Men om inte, vad är det som händer när klicket hörs, då?
Användarvisningsbild
av Bilnörden
Den öppnas nog från stängt läge till "nästan stängt". Antar att bilen gjort allt utom att aktivera elmotorerna för att köra upp luckan till fullt öppnad.
Användarvisningsbild
av mikethebik
Bilnörden skrev:Den öppnas nog från stängt läge till "nästan stängt". Antar att bilen gjort allt utom att aktivera elmotorerna för att köra upp luckan till fullt öppnad.
Så tolkar jag det också.

Mike
Användarvisningsbild
av apersson850
Jaha. Ja, nåt sånt läge har inte min. Öppnar man så går den hela vägen upp, om man inte trycker två gånger i rask följd, förstås. Ett förnyat tryck avbryter öppning eller stängning.
Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-19[…]

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]