Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbex
Kan vara däckfirman som tagit bort centreringsringen och glömt satt tillbaka dom.
Just det där felet hade jag på en uppsättning på en bil. Då hade jag faktiskt centreringsringar, men dom var 1mm för små. Så köpte nya och kraftigare, då försvann problemet.

Så kolla navhålet på fälgarna och navet på bilen. är inte det samma, så behövs ringar, annars vibrerar det.

Förövrigt har jag centeringsringar på mina org v70 fälgar, för att dom ska passa på min V40 2015.
Jag tog av alla däck idag, alla såg liknande ut men problemet kvarstår att dom följer med det 2 nya gummina.
Jävligt surt då jag hoppats på att det skulle vara ringar av nå slag.

Vad gör man härnäst? Tack för alla svar än så länge!
Jag har varit med på alla balanseringar. Däcken ser faktiskt bra ut, och jag har haft olika företag som kollat och ingen av dom har sagt att dom ser sne/ojämn ut. Ska åka dit idag och kolla om dom kan göra det.
av snabbis
Även om maskinen sa att det va bra, kollade dom samtidigt vägtrycket? Altså la dom an en vals mot däcket? Jag hade två bakdäck, båda bra i maskinen, men med vibrationer, tills jag fick kollat i en maskin som mätte vägtryck. Då visade det sig att dom va 18,5kg, och max är 10kg, under det ska man tydligen inte märka av.

Bytt kupefläkt, vilket meck men nu känns[…]

Tjena! Har ett återkommande problem med min […]

Det var därför jag funderade på om[…]

Hej! Det är så att jag har en fas 2 d5 […]