Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus308
Dede skrev:Då får man försöka hitta en beggad högtalare då. Skrotarna verkar inte vara så duktiga på att visa vilken serie högtalarna tillhör.
Brukar finnas drösvis med såna där högtalare på bildelsbasen men tänk på att det är samma högtalare i V70/S60/S80 så bäst är att söka på artikelnummret så kan du hitta lägsta priset oavsett vilken bilmodell den kommer från.
Användarvisningsbild
av Dede
Japp. Gjorde en förfrågan på en som verkade rätt och fick det bekräftat idag. Dessutom med 30% rabatt så slog till på den.
Kollade även med originalnumret men det fanns bara 7 st. Denna blev billigast så nu hoppas jag den är OK också.

Inga konstigheter när man plockar bort hela dörrsidan som kan vara bra att känna till?
Har bara precis lyft på den nu utan att koppla bort kablar eller något annat.
Användarvisningsbild
av Magnus308
Dede skrev:Japp. Gjorde en förfrågan på en som verkade rätt och fick det bekräftat idag. Dessutom med 30% rabatt så slog till på den.
Kollade även med originalnumret men det fanns bara 7 st. Denna blev billigast så nu hoppas jag den är OK också.

Inga konstigheter när man plockar bort hela dörrsidan som kan vara bra att känna till?
Har bara precis lyft på den nu utan att koppla bort kablar eller något annat.
Koppla ur batteriets minuspol innan du tar bort dörrsidan annars kommer du få felkoder, Vajern till dörröppningen får du haka av men det är enkelt gjort det är bara att haka av hela den svarta plastklumpen i vajerns ände.
Den gamla högtalaren sitter med 4st nitar så dom måste du borra bort, Det funkar med vanliga standardpopnitar när du ska montera den nya men jag minns inte storleken.
Användarvisningsbild
av Dede
Högtalare bytt och det enda som bråkade var nitarna. Misslyckades med att få ut hela så när skallen släppte och man fick loss högtalare satt resten kvar.
Fick till slut slipa ner dessa med en Dremmel.

Nitarna behöver vara lite längre än de som följde med mitt nitverktyg men Biltemas plastklädda nitar som jag använde till innerskärmen fram funkade perfekt.

Så nu har man återigen hyfsat ljud i barnfraktaren :D
av PromB
PromB skrev:Någon som har koll på priserna för performance högtalarna (vit lapp) både bak och fram?
Svar på eget inlägg.

Var förbi på bilia i Haninge, både högtalare bak och fram kostar 690:- st, köpte även högtalargaller för vänsterbak och den plasten gick lös på 390:-.
Detta gäller performance högtalarna 6,5", vitlapp.

edit1
Muttrar, brickor m.m. följs inte med när man köper ny högtalare utan måste köpas och sägas till om separat ifall säljaren inte är uppmärksamma som i mitt fall.
Även låsbrickor för plasttopparna som går in i panelen för högtalargallret måste köpas separat.

Mvh
PromB
Kablar till tändspol

Problemet, i mitt fall i alla fall, är att pl[…]

Feltema har ju AGM-batterier i den storleken f&o[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o

Min kopplingspedalgivare har gett upp 2ggr. "[…]