Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LaRy
All min inkoppling utfördes i trunken! Det har gått några år nu sedan jag utförde det, men jag fick en kabelsats av god kvalitet, inklusive gummidamask för att komma ut till kontakten. Sedan, om jag inte minns fel, köpte man en box som anslöts direkt till datormodulen i en "slot" där bak till vänster. Inget grävande under mattor inne i bilen. Elen var den enkla biten.
Användarvisningsbild
av milktrucker
Rudolfroffe skrev:
milktrucker skrev:köp en orginalkulkoppling(thule) så blir du nöjd i längden
•Tysk kvalitetsdragkrok från välkända Westfalia (se mer under fliken Tillverkare).
•Kultyp: F20 - Fast kula typ svanhals.
•Minimal åverkan på bakspoilern.
•2-års garanti på elsatsen.

•Livstids garanti på samtliga dragkrokar från Westfalia.
•Typgodkänd och besiktningsklar efter montage.

Så står det på websidan. Menar du att Westfalia är sämre än Thule?
av någon anledning väljer volvo just thule......
av valln
LaRy skrev:All min inkoppling utfördes i trunken! Det har gått några år nu sedan jag utförde det, men jag fick en kabelsats av god kvalitet, inklusive gummidamask för att komma ut till kontakten. Sedan, om jag inte minns fel, köpte man en box som anslöts direkt till datormodulen i en "slot" där bak till vänster. Inget grävande under mattor inne i bilen. Elen var den enkla biten.
Exakt så är det trailermodul heter boxen.
Då blir det som en lastbil att det blinkar en extra blinkers på instrumentpanelen när du har på släpet.
Erfarenheter XC90?

Efter lite googlande verkar många tidiga ha […]

Servicemeddelande - Volvo On Call?

Beställ ett eget batteri och byt. https://[…]

Jo men om de sänker vanliga priset så b[…]

Vi våtslipar och kör klarlack på[…]