NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Var symptomen att det verkar som motorn korta stunder inte får bränsle?
Min S40 T5 har sedan 3-4 veckor börjat tappa bräsletillförsel/tändning under någon sekund ibland. I går tändes en gul motorlampa,
datamange5000 skrev:Tack för så snabba svar. Fick för mig att de kunde va bränslefiltret som smutsat igen, men när jag skulle byta det så hitta jag de inte under bilen. Skruva bort plåtar och kolla i flera timmar, trodde de skulle sitta under bilen framför tanken på vänster sida. Men nu tror jag inte att bränslefiltret är fallet längre då jag fick en ny fel kod igår..
P0193 Fuel Rail Pressure Sensor Circuit High Input
Hej,det finns inget bränslefilter på din bil, bara på vissa marknader med orent bränsle.
janne6304 skrev:Var symptomen att det verkar som motorn korta stunder inte får bränsle?
Min S40 T5 har sedan 3-4 veckor börjat tappa bräsletillförsel/tändning under någon sekund ibland. I går tändes en gul motorlampa,
hej, jag har sammaproblem, plus att motorns tomgång blir låg vid ex när man stannar vid ett rödljus, då dör motorn och går inte att starta igen, den tänder men ingen tomgång, den går inte köra, utan jag får vänta tills motorn svalnat, då startar den igen med förhöjd tomgång några sekunder, sen går den som vanligt igen, har jag tur kommer jag hem igen, och då kan starta normalt igen om jag provstartar när den år varm, så den lever sitt egna liv, jag har mätt bränsletrycket när motorn går och det är bra, 3kilo. jag väldigt lågt resttryck om det kan vara det, har någon haft något liknande problem?

Min har efter 1500 mil förbrukat El 6,9 kWh[…]

Lufta koppling som inte går

Det där du skrev om att borra igenom en annan[…]

motorinställning

Min B230A motor är vevaxeln ett halvt varv f[…]

D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd[…]