Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mabuse skrev:Gammalt men relevant axiom: If it ain't broken, don't fix it.
Trams. Om det inte funnits något fel hade de inte lagt tid på att göra uppdateringen. Att du sen kanske inte märkt felet (än) har ju inte med det att göra.
På vår V70 II -08 blev det nya uppdateringar nyligen, vid förra servicen hade de lagt till en uppdatering på ECC:n och den var inte helt ok så nu blev det nytt och det känns som automatlådan växlar mjukare efter senaste uppdateringen.
Jo, sånt händer förstås. Jag fick också ECC uppdaterad förra servicen, och sedan slutade återställningstimern för recirkulationen att fungera. Tog en stund att övertyga dem om att de gjort en groda, men sen fick jag en rättad version. Den som inte brydde sig om att klaga fick förstås inte den rättade förrän vid nästa service.
Ja uppdateringar är inte alltid bra. Det har man lärt sig efter många års datorspelande. En uppdatering kan fixa ett fel och lägga till två nya fel.
apersson850 skrev:Jo, sånt händer förstås. Jag fick också ECC uppdaterad förra servicen, och sedan slutade återställningstimern för recirkulationen att fungera. Tog en stund att övertyga dem om att de gjort en groda, men sen fick jag en rättad version. Den som inte brydde sig om att klaga fick förstås inte den rättade förrän vid nästa service.
Vad menar du med återställningstimern? Är det den som sätter igång när man låser upp dörrarna?
När man manuellt aktiverar recirkulation kan man välja om den ska återställas med timer eller ej. Timerfunktionen slutade fungera när de rättade till något annat. Men Volvo fixade det när de bara förstod vad de gjort fel.
Jag pratar om luftåtercirkulation under normal körning. Väljs om man inte vill ta in luft utifrån, utan köra runt samma luft inne i bilen en stund. För att slippa otrevliga dofter eller för att snabbt kyla bilen en varm dag, eftersom man inte behöver börja om på varm luft hela tiden.
apersson850 skrev:Jag pratar om luftåtercirkulation under normal körning. Väljs om man inte vill ta in luft utifrån, utan köra runt samma luft inne i bilen en stund. För att slippa otrevliga dofter eller för att snabbt kyla bilen en varm dag, eftersom man inte behöver börja om på varm luft hela tiden.
Aha, ja den vet jag inte om den har fungerat någonsin, hur kollar du den? Lampan i knappen, ändrar den kulör då man kör in i område med mycket avgaser eller går det obemärkt förbi?

När det gäller hemmastereo, hembio och h[…]

Erik, hade du också lite klonkande slammer[…]

Keyless/Nyckeldosa

Var på mekonomen o köpte Varta idag , f[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]