Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Skulle ju skippat all styling som helikopterlandningsplattformspoiler ala Subaru, raggartoning på rutor, Alu-lister på tösklar osv och tagit D5 alla gånger.
av para
MartinS skrev:
noorman skrev: Är osäker på om Sport är snyggare med sina svarta detaljer än Summum.
Jag tycker sport ser riktigt kinetic ut. Ser så otroligt billig ut med allt det mattsvarta, som att man inte haft råd med lite färg eller krom. Men men, smaken är som baken...

Men sport har ju blanksvarta detaljer.... inte mattsvarta
Användarvisningsbild
av MartinS
Möjligen... Ser sjukt billigt ut iaf.. Åkte förbi en vit XC70 sport i morse och jag tror aldrig jag skådat en volvo som sett snikigare ut förut.. Kanske fungerar bättre i andra färger.
av Schmoyoho
Såg igår en vit XC70 med både svarta detaljer och svart bakom Volvo-bokstäverna på bakluckan vilket gick riktigt väl ihop med bakrutan. Sen tycker jag den vita färgen också fick hela baken att se bra ut med de stora röda bakljusen. Men förutom det, och möjligtvis svart lack, så tycker jag också ganska illa om idén med dessa svarta detaljer. Ser lika tråkigt ut att sakna silverlisterna på en kinetic som på en sport/black-edition.
Användarvisningsbild
av hållundan
JE Jr skrev:Fälgar är nåt sjukt individuellt, men jag hade mycket hellre valt Freja som är en 0:- option :)

Domkraft för 120:- kan ju vara kul också.

Men inte minst! Bärkassehållaren i bagaget! underbart tillbehör 8)
Nu är jag extremt partisk (ja, har Freja på XC70 Sport) men jag tycker också Freja funkar mycket bättre på XC. Titania lirar bättre på V70 imho.

@TS, i övrigt är det en trevlig spec du fått ihop.
Användarvisningsbild
av JanneP77
Smaken är som baken.... Det är väl därför det finns olika modeller att välja på.
Själv tycker jag Sport Edition ger XC70:n en något modernare look, speciellt med det svarta runt Volvoemblemet bak. De blanksvarta detaljerna och 18" tar bort allt Kinetic-stuk tycker jag. Svart runt rutorna brukar det vara på sportmodellerna (jämför Audi där svarta fönsterlister ingår i S-line).

Får min på torsdag och har valt Chrystal White metallic, ska bli intressant att se hur den färgen gör sig med Sportutförandet! Valde också Freja-fälgarna, ser lite "tuffare" ut tycker jag...
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Enligt säljare så ingår Keyless och Elman förarstol i Sport numera!
av noorman
Tack för alla synpunkter och åsikter, roligt att läsa! Jag tror hur som helst att det är en Sport Classic som gäller, tror man vänjer sig vid det svarta detaljerna och att det inte kommer att upplevas som en "basbil". Stolarna och sportchassit väger tyngre för min del.
Nivåreglering - jag tror inte jag kommer att köra så mycket med tung last, men håller med om att det är en bra tillval men har svårt att motivera kostnaden för det fåtal gånger, finns det andra skäl att välja det?
Hastighetsberoende Servo - har bara provat detta på en S80 -07, har inte hittat någon bil att provköra i närheten. Vad tycker ni är största fördelen bättre känsla i högre farter eller smidigt när man parkerar?
Bärkassehållaren i bagaget - det har jag kollat på och det ser smidigt ut med jag tycker det är bra med en gummimatta i bagageutrymmet men kanske kan kombineras med textilmattan?
Fälgarna mycket svårt val men de flesta verkar föredra Freja.
av noorman
Förresten, i bygg din Volvo så står det däckdimension 235/40/18, det måste väl vara fel? Ska väl vara 235/50/18 till XC70?
Bilagor
image.jpg
image.jpg (285.94 KiB) Visad 498 gånger
av Daniel73
Såg en ny xc70 idag med titaniafälgar, 235/40/18...
Såg lite konstigt ut,
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]