Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MrMupp skrev:Låter mer som ett slarvfel på Torslanda.
Min tanke också... det är ju jäkligt konstigt om det inte finns på vissa bilar men finns på andra.

Om inget annat borde ju TS återförsäljare va sjysta & ge honom backventiler gratis så han kan montera dom själv. Om jag minns rätt sitter dom vid spolarmunstyckena. Bytta mina munstycke när jag köpte bilen då det ena va kass & visst satt dom väl precis vid dom!?!

Är hemma med en envis förkylning som börjar avta så ska ner till affären & handla snart, ska se om jag kan ta nån bild när jag går förbi bilen.
Någon som vet om samma sak gäller bakrutespolningen på en MY14? Är det avsaknad av backventil som gör att torkaren alltid hinner gå till ändläget innan spolningen kommer igång? Och går det isf att montera en backventil även dit på något enkelt sätt eller är det svårare åtkomligt än till vindrutespolningen?
Ursäkta att det är smutsigt, inte gjort vid efter vinterns fördärv ännu :oops:

Såhär ser det ut på min. Det du behöver är två korta slangbitar mellan backventil & munstycket, syns inte här men dom sitter innanför tätningen men det borde du få ut av det lilla du kapar där backventilerna ska sitta. Annars är ju lite spolarslang lätt att hitta.
Bilagor
IMG_0469.JPG
IMG_0469.JPG (1.7 MiB) Visad 240 gånger
IMG_0468.JPG
IMG_0468.JPG (1.38 MiB) Visad 236 gånger

@XC60Recharge , Bilen jag har tittat på &[…]

Elpriset

Ser ut som om det är en glädjefaktor p&a[…]

@mimeck , Ja, då är det nog inte den k[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]