Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Frågan är
Gör den det jämt?
Kanske har problem med tomgången?

Jag hade likande problem o då hjälpte en uppdatering av mjukvara
av rakoon
Den dör bara ibland.

Killen på verkstaden sa att det inte fanns någar felkoder och att det var alldeles för dyrt att börja felsöka utan felkoder. Han tyckte väl att om det inte finns några felkoder så är det inte fel på bilen.

/rakoon
Användarvisningsbild
av greeeken
Har du garanti på bilen så kan mekanikern ta sig i röven ,han ska fixa.
Sen så är ju volvos mekaniker jubelidioter, ialla all en del av dom.
dom verkar inte kunna sitt jobb utan förlitar sig bara på datorer.
av rakoon
Jag har ingen garanti tyvärr . :( jag har en -00.
Jag ringde bilia och frågade vad det kunde vara för fel.
Dom trodde att det kunde vara något spjäll av nåt slag som kontrollerade luftintaget. Jag slutade lyssna efter att han sa att det kostade 7000:- +arbete 1100:- plus felsökning 500:- :shock:

En uppgradering skulle kosta 1:- till ~500:- (beroende på vilken mjukvara som skulle uppgraderas ?? hur mång finns det ?:???: )+ felsökning

/rakoon
av andezon
greeeken skrev:Har du garanti på bilen så kan mekanikern ta sig i röven ,han ska fixa.
Va fan menar du att volvos mekaniker är idioter som bara förlita sig till datorn? om du visste hur många det är som kommer in för fel som inte finns!, kom med bilen när det är fel på den istället så kan man laga allt, det är inte lätt att laga något som är helt! Jag kan inte det i allafall, och det blir inte lättare att jobba när man har en kund som är "expert" på bilar, ändå kommer dom o fråga om hjälp när en glödlampa gått sönder!!!
Användarvisningsbild
av greeeken
andezon skrev:
greeeken skrev:Har du garanti på bilen så kan mekanikern ta sig i röven ,han ska fixa.
Va fan menar du att volvos mekaniker är idioter som bara förlita sig till datorn? om du visste hur många det är som kommer in för fel som inte finns!, kom med bilen när det är fel på den istället så kan man laga allt, det är inte lätt att laga något som är helt! Jag kan inte det i allafall, och det blir inte lättare att jobba när man har en kund som är "expert" på bilar, ändå kommer dom o fråga om hjälp när en glödlampa gått sönder!!!
Du behöver inte ta åt dig om du inte är en sådan.
Jag vet att det ÄR fel på min bil.Sen kan mekaniker koppla hur många super datorer som helst på den,det kvittar.
Man behöver inte en dator som ska säga till en, om bilen tex drar för mkt åt höger, elelr om alla stötdämpare är slut.
Jag har lämnat in bilen 3 gånger o den har kommit ut men NYA fel när man hämtat den.
Det tycker jag är en riktigt BLUFF.
När man sen påpekar att man har lagen på sin sida o ALLT täcks på garantin så backar o springer med svansen mellan benen.
Du kan ditt jobb så ta inte åt dig, jag har aldrig sagt att jag är en expert på bilar,men jag vet när det är fel på min bil.
av andezon
greeeken skrev:
andezon skrev:
Du behöver inte ta åt dig om du inte är en sådan.
Jag vet att det ÄR fel på min bil.Sen kan mekaniker koppla hur många super datorer som helst på den,det kvittar.
Man behöver inte en dator som ska säga till en, om bilen tex drar för mkt åt höger, elelr om alla stötdämpare är slut.
Jag har lämnat in bilen 3 gånger o den har kommit ut men NYA fel när man hämtat den.
Det tycker jag är en riktigt BLUFF.
När man sen påpekar att man har lagen på sin sida o ALLT täcks på garantin så backar o springer med svansen mellan benen.
Du kan ditt jobb så ta inte åt dig, jag har aldrig sagt att jag är en expert på bilar,men jag vet när det är fel på min bil.

ber om ursäkt om jag tog i, menar inget illa. sitter hemma sjuk o tycker synd om mig själv

sorry :oops:
Användarvisningsbild
av greeeken
Ber om ursäkt om det verkade riktas mot dig, men så är inte fallet

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]