Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av slinden
Alright, fan är ju kluven ändå!

BSR har ju extrapris på steg 2 nu, lutar åt det. Många som är nöjda med både BSR och Autotech så det är väl kanske hugget som stucket..
Användarvisningsbild
av Mabuse
Autotech har ju även etanol-program till många Volvomotorer som BSR inte har. Synd att Autotech tar ut så höga priser för dem. Över 10'000kr för E85-mappning och dosa med felkodsutläsning till en s60r... :(
av Xuri
ta BSR !!!

Autotech ger jag inte mycke för.... i alla fall inte när patrik var där, de lovades grejer hej vilt som inte hölls.
Mikael verkar dock betydligt bättre så autotech kanske får ett uppsving...

Å de är dumt å köra e85 på volvospisarna.... de bara dricker en jävla massa å motorhaveriet är närmare till hands, i alla fall för s60R ägare.
Användarvisningsbild
av Mabuse
Xuri skrev:ta BSR !!!

Autotech ger jag inte mycke för.... i alla fall inte när patrik var där, de lovades grejer hej vilt som inte hölls.
Mikael verkar dock betydligt bättre så autotech kanske får ett uppsving...

Å de är dumt å köra e85 på volvospisarna.... de bara dricker en jävla massa å motorhaveriet är närmare till hands, i alla fall för s60R ägare.
Jag antar att du har belägg för det du säger?
2,5FT tycker jag får mest lovord av de som äger den. Å så stora skillnader är det ju inte mellan dem?
Användarvisningsbild
av Mabuse
White skrev:Är riktigt nöjd med programvaran från BSR i vår V70 2,4! :)
Är det den som har 140hk original, och 170hk efter trim?
Vissa motorvarienter är ju strypta i mjukvaran, och där är det ju förstås enkelt och odramatiskt att "trimma" genom att optimera bort strypningen.

Det blir lite svårare när man har en ostrypt originalmotor, och då speciellt en turbo där ECU:n styr laddtrycket... Där finns det mycket mer som kan gå snett.
Jag har hört många goda omdömen om AutoTech, och att de killarna har jobbat betydligt mer med Volvo-motorer än vad BSR har gjort. Därför har jag svårt att tro att s60r-bilarna skulle ligga mer i riskzonen hos dem än hos BSR. Det är ju likvärdiga effektsiffror och vrid de plockar ut. Med undantaget att AutoTech även gjort E85-program.

Alternativet kan ju förstås vara ett BSR-trim, och sedan en Piggy-back etanol-konvertering.
Användarvisningsbild
av Mabuse
White skrev:Jo, vår är en 2,4 140 hk i grunden. Med BSR programvara ska den ge 188hk.
188hk är nog glädjesiffror i sammanhanget, men det borde i alla fall bli strax över 170hk.
Servicemeddelande - Volvo On Call?

Aha, nu fann jag fler inlägg kring detta p&ar[…]

Är det samma om du håller dig till ladd[…]

Luktar avgaser i kupen

Hej Kan vara en eller flera spridares tätnin[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Bilen får sedan 6000 mil tillbaka 5W-30 C2/C[…]