Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kmi
Skriv til Volvo kundtjänst med VIN nummer på bilen
Jag fick full historik på min gl:a s60r som va importerad fra Tyskland.
Om någonting är fixad på ett icke auktoriserad verkstad finns det såklart inte med.

/Kasper
Användarvisningsbild
av Kite
sony skrev:Om dur nöjd med bilen i helheten varför bryr du dig om den har varit krockad eller inte? Det viktigaste är att du är nöjd med alla som har med bilen att göra.
Kanske om man är intresserad av att allt ska fungera så bra som möjligt vid en ev olycka. En krockad och reparerad kaross har troligtvis inte samma krocksäkerhet som en okrockad.
av Lövet
Är de lagade av auktoriserad ÅF så har de det. Annars ska de skrotas.

Tyvärr är det ju kontantersättning i Tyskland så där kanske osäkerheten kring lagningskvalitet är större.
av corzair
Appropå hålet i skärmen så fick jag ett liknande kanske 5x20cm när innerskärmen lossnade och la sig mot hjulet på motorvägen. Företagets V40 tappade skyddsplasten under motorn efter sevice då dom verkar missat att dra i alla skruvar.
Sen att motorhuven verkar ha tagits bort kan ju vara att man kört på ett djur, man behöver inte tänka värsta scenariot varje gång.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Tyska bilar som körs på Autobahn är ju inte allt för sällan helt blästrade i fronten så att skärmar, front och huv har monterats bort för att lackas om låter inte helt otroligt.
Bakre ljuddämpare hål

Jag inte sett sådana hål på n&ar[…]

B230F går fett

Okej, då får jag kolla närmare p&[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&a[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Jag upplevde ett "slingrande" beteende v[…]