Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Det borde finnas en tidslucka så man vet om MY16 kommer att erbjuda T6 innan det inte längre går att beställa MY15... EURO6 är ju inte riktigt än så T6 borde finnas ett tag på MY16.

Bilar finns ju oftast beställningsbara ett tag efter att de slutar köpas. Man kan t ex fortfarande köpa en Skoda Superb V6 men knappt nån har väl gjort det på två år...
av valln
s6025t skrev:Det är ju frågan om den nuvarande 6cylindriga T6:an finns som MY16 isf måste den uppdateras till Euro6 avgaskrav troligtvis läggs den ner o ersätts med en 4-cylindrig VEA motor den finns ju redan i framhjulsdrivet utförande i V60 t.ex då med 306hk
Som jag har förstått det gäller euro6 från 1 september 2015 och endast dieselmotorer.
av 122Sport
Köp en "riktig" T6 fortast möjligt! Finare motor hittar du inte! :wink:
av Mccartney
Då har jag äntligen fått kört en T6a....inte en v70 men däremot en v60 T6 polestar....och det var lite skillnad gentemot min förra Volvo xc70 D5 polestar:)

Fick ett prisförslag på en ny Volvo v70 T6 Awd:

Färg:Svart Metallic

Paket: Driver support, Klimatpaket VOC Bensin, Lastpaket V70, Teknik Sensus 7"

options: Hastighetsberoende Servo, Nivåregelering Automatisk

Tillbehör:ECM uppgradering, Skålade mattor offblack, Fast drag, Vinter däck dubbade, Parkeringskamera bak.

Något mer ni tycker man ska lägga till?

Hur är det med touch screen?

Får man inte parkeringshjälp fram?
av Mccartney
poseidon skrev:T6 är alltid med Summum va?

Vadå ECM uppgradering?
ECM är Polestar optimering.

Lita fel där Summum finns:)
Senast redigerad av 1 Mccartney, redigerad totalt 0 gånger.
av Mccartney
Lite konstigt är det att man inte kan välja sport edition till T6an....om någon v70 är sport så är det väl den:)
Användarvisningsbild
av MartinS
Mccartney skrev:Lite konstigt är det att man inte kan välja sport edition till T6an....om någon v70 är sport så är det väl den:)
En T6 behöver inga tröjor och dekaler.... ;-)
av Mccartney
Var inne idag på Volvo i Eslöv och sedan åkte jag till BMW i lund och BMW och Mercedes i Malmö vilken skillnad det är på bemötande. På BMW i lund så såg vi ingen säljare....på BMW i malmö fick jag fråga efter en säljare...när jag väl träffade säljaren så sitter han kvar på sin stol medans jag och min sambo står upp...På Mercedes i Malmö så står säljarna och pratar med varandra....PÅ Volvo i Eslöv kom en säljare direkt fram och frågade om vi ville ha hjälp och tog i hand och presenterade sig...erbjöd oss kaffe.....man kan bara älska volvo återförsäljare:)

Är lite intresserad av att diskutera prisförslag på en BMW Touring 335i xdrive men får nog söka mig ut i landet för att få hjälp med det.

Slutar säkerligen med en ny volvo bättre priser och trevligare försäljare:)

måste kolla oem settings idag...ser på[…]

V70 D3 2012, P241300

Upp ⬆️⬆️

Volvo s80 99' svarar ej på gas

Ja nu har jag testat o byta till ett annat gasspj&[…]

Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]