Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Schmoyoho skrev:fattar ingenting... Är det fel emblem på bakluckan? Hur ser du att den varit krockad, XC90_Executive, eller var det en spekulation?

Jag tänker mig att den varit krockad och nya emblem har monterats efter och då har det blivit fel. Tror inte att en GL fått GLK-emblem från fabrik :wink:

Har sett liknande på CL63, som blev en "CLS63" efter den varit inne för reparation.
av llesrof
XC90_Executive skrev:
Schmoyoho skrev:fattar ingenting... Är det fel emblem på bakluckan? Hur ser du att den varit krockad, XC90_Executive, eller var det en spekulation?

Jag tänker mig att den varit krockad och nya emblem har monterats efter och då har det blivit fel. Tror inte att en GL fått GLK-emblem från fabrik :wink:

Har sett liknande på CL63, som blev en "CLS63" efter den varit inne för reparation.
Jag hade ett 2,0-emblem på min S70 2,5T en gång i tiden. Ägaren kanske har bytt bara för att retas? För övrigt är den bilen svensksåld. Men visst, den kan ha vart krockad för det.
Användarvisningsbild
av Perc
Nexus skrev:Imponerande att den hade servostyrning som utrustning. Är det tillval :wink:
Det finns ju nya bilar (typ dacia) som fyller ut utrustningslistan med typ solskydd och intervalltorkare. Då vet man att det är illa.
Micce1980 skrev:
Schmoyoho skrev:fattar ingenting... Är det fel emblem på bakluckan?
Angående emblemet så är ju felet samma som att sätta XC60 på en XC90.
XC60-emblem på XC90 snarare. :D
Användarvisningsbild
av Micce1980
Perc skrev:
Micce1980 skrev:
Schmoyoho skrev:fattar ingenting... Är det fel emblem på bakluckan?
Angående emblemet så är ju felet samma som att sätta XC60 på en XC90.
XC60-emblem på XC90 snarare. :D
Eh ja ;)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Perc skrev:
Nexus skrev:Imponerande att den hade servostyrning som utrustning. Är det tillval :wink:
Det finns ju nya bilar (typ dacia) som fyller ut utrustningslistan med typ solskydd och intervalltorkare. Då vet man att det är illa.

Dröjer väl inte fören dom börjar lista "ratt" också :lol:
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]