Moderator: Moderatorer
Hilmer skrev: Om denne värderar bilen högre så kan man ju kanske få ut några tusen extra minus kostnaden för värderingen.Och då är man nere i c:a 12.000:- igen
Om denne värderar bilen lägre eller samma som FB så får man nöja sig med det ursprungliga budet minus kostnaden för värderingen.

SvenB skrev:Precis! Inte värt att chansa på en bil som inte står högre i värdet än så.Hilmer skrev: Om denne värderar bilen högre så kan man ju kanske få ut några tusen extra minus kostnaden för värderingen.Och då är man nere i c:a 12.000:- igen
Om denne värderar bilen lägre eller samma som FB så får man nöja sig med det ursprungliga budet minus kostnaden för värderingen.
Amandus skrev: Dock så brukar jag alltid få överpris förut; hade en saab 95 aero -03, köpte den för 33, fick ut 65k av LF :) samma med en 850 som jag betala någon tusenlapp för fick jag 24k för :) Hahaha good old times!Med den inställningen och historiken hoppas jag för oss andra försäkringstagares skull att försäkringsbolaget värderar bilen till vad den är värd, vilket dom kanske redan gjort? Det skall väl ändå inte vara ett sätt att tjäna pengar på att lösa in bilar? Du skrattar ju åt deras tidigare värderingar, nu skrattar dom åt dig...
Ja, den Toyotan verkar poppis. Dragvikten gö[…]